-Met welk product dingen jullie naar de award ‘Beste Product van West-Vlaanderen’?
-Ives Depoortere: We hebben een breed gamma aan producten maar onze keuze viel finaal op onze nieuwe natuurboterwafels. Het product is net nieuw op de markt en is het resultaat van 2 jaar voorbereiding. Vandaag zijn we al binnen bij de grote retailers, zoals Delhaize, Carrefour en Colruyt. Dat zegt al veel, denk ik, want de lat ligt bij hen hoog als het over innovatie gaat.
-Hoe is die innovatie ontstaan?
-Ives Depoortere: Alles begint bij een idee. Het was de marketing afdeling die er in eerste instantie mee op de proppen kwam. Innovatief was het in elk geval. Maar toch vergt dat een diepgaand marktonderzoek bij consumenten. Dat hebben we ook gedaan en met succes. Alles bijeen mag je twee jaar rekenen tussen het idee en de lancering van het product.
-Waar wordt het gemaakt en hoe ziet het businessplan er uit?
-Ives Depoortere: In Oostkamp hebben we geïnvesteerd in een nieuwe productieijn. In eerste instantie gaan we met dit product eerst de Belgische markt op. Volgend jaar zullen we het dan meenemen in onze exportportefeuille die zoals bekend zeer groot is. Zeg maar dat je het aanbod van Jules Destrooper terugvindt over de hele wereld.
(KC)