Made in ladies

De straffe madammen achter het concept ‘Made in’

KORTRIJK - Made in, een concept van het Mediahuis, weet nog elke dag nieuwe lezers te lokken naar de dagelijkse nieuwsbrief. Achter de schermen staan drie frisse en straffe madammen mee in voor het succes ervan. De artikels van Made in (7 edities) worden maandelijks zo’n 2,4 miljoen keer gelezen en verwelkomen ook 550.000 unieke bezoekers. Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag halen we de leading ladies achter Made in eens van achter het gordijn en van achter hun PC: Evy Nulens (midden), Talisa Martin (r) en Stéphanie De Sousa (l). Wie zijn ze, wat doen ze?  

Het Made in marketingteam bestaat uit één brandmanager (in de persoon van Evy Nulens) en verder twee marketing experten (Talisa Martin en Stephanie De Sousa). Schouder aan schouder doen ze elke dag hun ding. “Talisa heeft meer focus op de website, traffic en bereik, events en redactie terwijl Stephanie meer bezig is met communicatie, registratie en partnerships of podcasts”, aldus Evy Nulens. “Maar er is ook heel wat overlap en extra projecten worden onderling verdeeld. We zijn een complementair team met elk onze eigen sterktes en dat maakt van ons een team met straffe madammen die heel goed kunnen samenwerken.”

Data is key

Volgens Evy Nulens heeft het team één grote ambitie: “We willen Made in verder doen groeien en kijken steeds uit naar opportuniteiten waarmee we ondernemers kunnen inspireren”, zegt ze. “We focussen ons vooral op optimalisaties aan de website, bereik en registraties, nieuwe inhoudelijke dossiers en topics, podcast -en video reeksen, samenwerkingen met partners en sponsors en jaarlijks een inhoudelijk event waar we de belangrijkste stakeholders over een bepaald topic samenbrengen  en content creëren. We doen dit om al dat boeiende business nieuws uit de regio tot bij de ondernemer te brengen in de juiste format. Data is key: wie zijn onze lezers, van waar komt het bereik, wat wordt het meest gelezen? Hier gaan we mee aan de slag om de lezers op de best mogelijke manier te voeden met bedrijfsnieuws en inspiratie. We communiceren via de sociale kanalen en onze dagelijkse nieuwsbrieven. De eerste afspraak van de dag is voor steeds meer ondernemers vaak de Made in nieuwsbrief. De verschillende communicatie kanalen worden dan ook op de voet gevolgd en bijgestuurd.”