Beide goed gerunde kmo’s bieden de meest uiteenlopende diensten aan op het vlak van postdiensten: van mailings over drukwerk tot bedeling van brieven en poststukken. Zowel De Mailingman als Formail hebben eenzelfde DNA en zijn ontstaan en gegroeid als typisch familiale kmo’s, met een lichte structuur en een flexibele dynamiek als handelsmerken.
“Door de klantenportefeuilles en de expertise van beide partijen te bundelen, willen we sterker staan en verder blijven groeien”, stellen de beide zaakvoerders unisono. In de praktijk van elke dag zal Formail geïntegreerd worden in de structuur en organisatie van De Mailingman in Heule. Joost De Brauwer heeft zich geëngageerd om de integratie feilloos te laten verlopen in de komende drie maanden.
De Mailingman werd begin de jaren negentig opgericht door Stan Callens en bood van bij de start een volwaardig privaat alternatief aan voor een brede waaier aan postdiensten. In de tweede generatie heeft zoon Siebe Callens de zaak mee in handen genomen.