Liq Jorgo Struyve en Nicolas Destoop_LiQ 2

De alcoholijsjes van LiQ beleven een warme zomer

HARELBEKE – LiQ (LiQuor infused icecream), de West-Vlaamse icecream ‘for adults only’, slaagde erin om in minder dan een maand 400.000 euro op te halen via een business angel met een uitgebreid netwerk in Europa en de Verenigde Staten. Oprichters Jorgo Struyve en Nicolas Destoop wensen hiermee hun internationalisering in een stroomversnelling te brengen. De crowdfunding campagne via het winwinner platform loopt nog tot eind augustus. Hiermee ambiëren ze nog eens 100.000 euro toe te voegen aan hun werkkapitaal.

Na een eerdere kapitaalinjectie in 2018 lanceerde LiQ eind juni een crowdfunding campagne en spraken ze business angels aan om 400.000 euro te investeren. Bedoeling was een versteviging van hun positie in België en zich klaarstomen voor internationale groei. Binnen de maand heeft een niet nader genoemde privé-investeerder zich bereid verklaard dit bedrag ter beschikking te stellen.

Oprichter Jorgo Struyve is enthousiast: ”Het geloof in ons team én in ons product gaf de doorslag”, aldus Struyve. “Onze investeerder is zich bewust van ons groeipotentieel en zijn Europees én Amerikaans netwerk vormt een ongelooflijke meerwaarde in de internationalisering van ons bedrijf. We willen deze groei vanuit België sturen door prioritair ons marketingteam te versterken en extra saleskrachten aan te trekken. Maar de stap naar het buitenland zien we als een noodzakelijke evolutie.”

Omzet maal vier

Volgens co-founder Nicolas Destoop is het de bedoeling om met dit kapitaal het komende jaar de omzet te verviervoudigen. “Dit zal ons in staat stellen om het merk meer brand awareness te geven en ons team uit te breiden, niet alleen in België maar ook over de grenzen heen”, aldus Destoop.

LiQ werd opgericht in april 2018 door Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, 2 vrienden, jonge ondernemers, die een passie voor ijscrème deelden. Met hun assortiment ‘alcohol infused ice cream’ dat naast authentieke smaken de lokale producten en suikeralternatieven wil accentueren, brengen ze een nieuwe gesofisticeerde dessertervaring op de markt. Met oog voor de gezondheid van mens en natuur brengen ze de 6 smaken in composteerbare verpakkingen op de markt.