BRUGGE – Het Brugse communicatiebureau d-artagnan valt opnieuw in de prijzen. Twee campagnes van de musketiers werden op de Cannes Corporate Media & TV Awards bekroond in de categorieën tourisme films en HR, respectievelijk met #VANRSL en de ‘Potatoholics’. “In beide video’s wordt een creatief verhaal geschreven ondersteund door een sterke on- en offline marketingcampagne”, zegt Filip Sobry namens d-artagnan.
De eerste zilveren ‘Dolphin’ in de categorie Tourism Films ging naar de promovideo #VANRSL voor de stad Roeselare. “Om de veelzijdigheid van de stad en het aanstekelijke enthousiasme van de inwoners in de verf te zetten, maakten we een eigen muzieknummer ‘Wieder zin #VANRSL’ met bijbehorende videoclip én echte Roeselarenaars in de hoofdrol. “, aldus Filip. “Het maken van de campagne met het lied en de clip mobiliseerde heel wat Roeselarenaars, die zich enthousiast inzetten om mee te werken. Het participatieve aspect van de campagne was bij deze geslaagd. Heel wat inwoners pimpten hun Facebook-profielfoto met #VANRSL”.
Het tweede zilver ging naar de videocampagne voor Agristo dat -tusen twee haakjes- nog altijd nieuwe medewerkers zoekt aan te werven. Agristo is een wereldspeler in diepgevroren aardappelspecialiteiten wilde met deze video’s nieuwe werknemers aantrekken. Filip Sobry: “We riepen voor deze rekruteringscampagne de ‘Potatoholics’ tot leven: mensen die echt hélemaal weg zijn van aardappelen. Ze staan ermee op, gaan ermee slapen en staan zelfs ’s nachts op om de restjes binnen te spelen. We laten hen in deze ludieke video’s aan het woord en bieden ze de enige oplossing: aan de slag gaan bij Agristo.”
Beide campagnes kwamen tot stand in samenwerking met Clementine Productions uit Roeselare.