Cras Marche

Cras haalt ruim 50.000 euro op voor de Warmste Week

WAREGEM – De Cras magazijnen langs de E17 in Deerlijk werden vorige week omgetoverd tot een magisch kerstlandschap ter gelegenheid van ‘Marchee Magiek’, een warme kerstmarkt als actie voor de Warmste Week. De gloed en warmte waren al van ver te zien en de opkomst was enorm. Het eindresultaat mocht ook gezien worden met 52.473 euro voor het goede doel (Kom op tegen Kanker).

Frédéric Cras, CEO en eigenaar, werd er zowaar wat emotioneel van. “Dat we met Cras een sterk bedrijf zijn met een goede werksfeer, dat wist ik al, maar van de getoonde gedrevenheid, het enthousiasme en de flexibiliteit van de Cras werknemers word ik toch een beetje stil”, zei hij. Ook de werknemers zelf waren onder de indruk van het verzamelde bedrag van 52.473 euro.

“Ik ben erg trots op wat we met z’n allen hebben bereikt”, aldus nog de CEO. “Onze business draait in de eindejaarsperiode op volle toeren, maar toch vonden de vele vrijwilligers nog de energie en de tijd om hun schouders onder Marchee Magiek te steken. Een pluim waard. Ook de talrijke sponsors uit ons netwerk wil ik bijzonder
danken voor hun steun.”

De opbrengst van Marchee Magiek is hoger dan verwacht. Twee jaar geleden zamelde Cras al eens 40.000 euro in met een kerstmarkt. “De lat lag dus heel hoog”, vertelt marketingverantwoordelijke Johan Demeyere. “We hoopten vooraf om even goed te kunnen doen, maar bereidden ons stiekem extra goed voor om voor meer te kunnen gaan. Een aantal extra initiatieven hebben ons daarbij geholpen. Zo brouwden we ons eigen bier ‘August’ (genoemd naar de oprichter van Cras in 1878) en dat werd vanaf oktober al in onze vestigingen verkocht. Daarnaast organiseerden we een ‘challenge’ onder onze 15 Cras Woodshops met als inzet de overhandiging van onze
cheque in Puyenbroek. De gezonde wedijver die daardoor ontstond miste ook zijn effect niet. Er werd gebakken, geknutseld en verkocht dat het een lievelust was. Onze ‘Marchee Magiek’ kreeg er zo een wel zeer ruim assortiment bij.”