Patrick Verschelde stelt vast dat in organisaties heel wat mensen met zeer goede ideeën rondlopen maar deze niet verkocht krijgen. Het resultaat daarvan is frustratie, zowel bij de persoon zelf als voor de leidinggevenden die ‘meer’ verwachten.
Het boek weerspiegelt ook het managementthema bij uitstek in deze tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. De onuitgesproken stelling van de auteur is immers dat je als organisatie best eerst focust op het activeren van de aanwezige kennis en ervaring vooraleer op zoek te gaan naar nieuwe medewerkers. Als lezer moet je in dit boek geen grootse theorieën of modellen te verwachten, stelt Verschelde. Deze zijn er wel, maar ze werden onmiddellijk vertaald in een leuk leesbaar geheel. Het boek werd daarenboven opgevat als een workshop in boekvorm, wat betekent dat de lezer direct wordt aangezet om te reflecteren en de inzichten met oefeningen concreet te maken.
Patrick Verschelde is de oprichter van OKc (www.okc.be) en een vooraanstaand expert op het gebied van menselijk kapitaal binnen organisaties. In zijn loopbaan stond hij talloze ondernemers, managers en medewerkers bij in hun zoektocht naar meer succes. Hij heeft eerder ‘Second Life’ en ‘Snuif de nectar van ondernemerschap’ gepubliceerd voor managers.