concertgebouw Brugge

Concertgebouw Brugge wil meer en meer bedrijfsevents en bedrijfsfeestjes

BRUGGE - Het Concertgebouw Brugge, twintig jaar terug geopend naar aanleiding van Brugge Europese cultuurstad, beklaagt zich niet al te zeer over corona. De bezetting was meer dan behoorlijk. Toch kan alles beter. Daarvoor wordt gerekend op de bedrijfswereld en dit via een nieuw concept onder de noemer Concertgebouw Events.

Met zo’n 200 events en 50.000 tot 55.000 bezoekers per jaar in normale tijden staat het Concertgebouw al jarenlang garant voor bakken ervaring bij de organisatie van allerhande events, van congressen en meetings over voorstellingen tot privé-feesten.

Toch wil algemeen directeur Katrien Van Eeckhoutte verbreding van het cliënteel. “Met Concertgebouw Events streven wij ernaar om meer en diverser publiek te ontvangen in ons kunstenhuis”, zegt Van Eeckhoutte. “Dankzij het breder inzetten van ons ervaren team en de state-of-the-art zalen kunnen we extra financiële ademruimte creëren voor onze artistieke werking en dit naast de subsidies, ticketverkoop en steun van sponsors. Met de grootste congreszaal in de Brugse regio en meer dan 100 nationale en internationale bedrijfsevents en congressen per jaar is het Concertgebouw ook een hefboom voor het (zaken)toerisme en de economische welvaart in deze regio en in Vlaanderen.”

Event als beleving

An Merlier werd aangesteld om het nieuwe concept Concertgebouw Events in goede banen te leiden. “Wij willen het Concertgebouw nu nog sterker in de markt zetten als venue”, zegt Merlier. “Organisatoren van events zijn op zoek naar andere en specifieke informatie, en de nieuwe branding, die we met skinn branding agency ontwikkelden, wil een antwoord bieden op die vragen. Bedrijven en event organisers zijn op zoek naar iets extra dat van hun event een echte beleving maakt. Daar kan het Concertgebouw, met zijn unieke connectie met kunst en architectuur, een verschil maken.”