Le beau monde en uiteraard sympathisanten van Club Brugge kwamen op het gebeuren af, dat muzikaal mee verzorgd werd door Gabriel Rios. Bij kaarslicht werd de veiling keurig geleid door gewezen profvoetballer Leo Van der Elst die – remember – in 1986 de Rode Duivels naar de halve finale van het WK in Mexico trapte.
In de sfeerrijke zaal tekenden alle spelers van Club Brugge present, naast een uitgelezen keurgroep van West-Vlaamse ondernemers. Leo Van der Elst leidde de debatten in goede banen met de bedoeling om via het stelsel van Amerikaans opbod, geld in te zamelen voor de minder bedeelden, waaronder de G-sporters van Club Brugge zelf maar ook voor de Special Olympics. Aandacht voor inclusie is in de huidige maatschappij bijna een must geworden, en meer en meer bedrijven en verenigingen zetten daar graag en daadwerkelijk mee hun schouders onder.
Schenking aan topkaders
In het ‘winkelaanbod’ van Leo Van der Elst stak van alles: een exclusief dagje achter de schermen van Club Brugge bijvoorbeeld maar ook een door Eden Hazard getekend truitje of een VIP-reis voor twee richting Lissabon, om er te verblijven in een luxehotel met meergangendiner plus tickets tot de Champions League wedstrijd tussen Benfica Lissabon en Club Brugge.
De instapprijs bedroeg, naargelang het aanbod, 2.000 tot 3.000 euro. Het ‘Lissabon pakket’ ging naar Stow voor 10.000 euro, en CEO Jos De Vuyst liet meteen weten dat hij er zijn naaste kaderleden zou mee plezieren, en dus niet zichzelf.
Na de eerste editie van 2020, die 155.885 euro opleverde voor Club Brugge Foundation en Kom Op tegen Kanker, werd nu meteen een record gebroken. Het eindbedrag van 287.550 euro werd nog verhoogd door Club-voorzitter Bart Verhaeghe naar 300.000 euro. De gelden gaan integraal naar de Club Brugge Foundation en naar de Special Olympics.
15 jaar sociale werking
Wat in 2007 onder het voorzitterschap van toenmalig voorzitter Michel D’Hooghe in de schoot van de voetbalclub werd opgericht als het communityproject ‘Allemoale Thope’ is 15 jaar later uitgegroeid tot een structureel verankerde en daadkrachtige Foundation die dagelijks vanuit de kracht en impact van Club Brugge een meerwaarde probeert te bieden voor de samenleving.
De voorbije 15 jaar heeft ‘het bedrijf’ Club Brugge zich via zijn Foundation ingezet om vanuit de ‘No Heart/No Glory’-boodschap verschillende maatschappelijke activiteiten te organiseren met de samenleving en de minder bedeelden of chronisch zieken als winnaars.
Met deze initiatieven wil Club kansen bieden aan mensen die het verdienen maar niet altijd kansen krijgen. Op jaarbasis bereikt de Foundation met meer dan 18 projecten, 120 vrijwilligers, medewerkers, projectpartners en 300 goede doelen talloze sporters, supporters en families. Daarmee wil Club Brugge zich naar eigen zeggen profileren als de grootste en de warmste voetbalfamilie van het land.