PITTEM – De firma Clarysse is een naam met faam in de wereld van badstoffen en al zijn toepassingen. Eén van de laatst overgebleven Mohikanen ook in de sector. De Clarysses wisten te overleven dankzij uitmuntend ondernemerschap, wat zich onder meer vertaalde in niets ontziende kwaliteit en voortdurende innovatie. Om maar één voorbeeld te geven: sinds 2012 mag het permanent producten aan de Duitse multinational Adidas leveren. Via Adidas komt het West-Vlaamse badtextiel binnen bij de grootste voetbalclubs van Europa, zoals Arsenal, Manchester United, Juventus, FC Bayern München, Real Madrid, enzovoort.
Volgens CEO Bernard Clarysse komen de leveringen aan Adidas niet toevallig tot stand. “Ons productieproces en de kwaliteit worden zorgvuldig bestudeerd en grondig geanalyseerd”, vertelt Clarysse. “Maar inmiddels al zeven jaar lang komen we er met glans uit. Bij dergelijke multinationals ligt de standaard op het hoogst mogelijke niveau.”
Bij Clarysse doen ze inmiddels -zoals het echte West-Vlamingen past- in alle stilte verder. Osan deure doen past perfect bij de filosofie van de CEO. Zo wordt er rond deze tijd in Knokke en bij wijze van test een pop-up opgestart om zo meer voeling te krijgen met de klant. Als dat een meevaller blijkt, dan zal het initiatief ook in andere Vlaamse steden een verlengstuk krijgen. Op de hoofdzetel in Pittem heeft Clarysse recent ook een hypermoderne feel good fabriekswinkel geopend, en dat beantwoordt -mede door het aantrekkelijk kader- kennelijk helemaal aan de verwachting van de consument.
Clarysse zegt bij monde van zijn CEO dat het onvoorwaardelijk zweert bij een multichannel aanpak. Daaronder verstaan: een combinatie van offline en online. “Ook onze B2B-webshop doet het uitstekend”, weet marketing en communicatiemanager Mieke Deprez. “Daar kunnen we collecties aanbieden in kleinere volumes en bestaat ook de mogelijkheid tot personalisatie van producten als incentives en relatiegeschenken.”