Mex duo

Cis Scherpereel (marketingbureau Mex United) genomineerd voor e-commerce personality of the year

KORTRIJK - Als enige West-Vlaming werd Cis Scherpereel opgenomen in de shortlist van drie die zal uitmaken wie de titel 'e-commerce personality of the year' op zijn naam mag schrijven. De prijs wordt elk jaar toegekend door Safeshops.be dat het vertrouwen van consumenten en bedrijven in online shoppen wil verhogen. Cis Scherpereel is mede zaakvoerder van het Kortrijkse communicatie- en marketingbureau Mex United. Hij wordt geprezen om zijn rol als 'evangelist in de sector'.

In het coronajaar 2020 werd, door de redenen die we kennen, opvallend meer gekocht via e-commerce, in zoverre zelfs dat e-commerce als het ware het nieuwe normaal werd.

Cis Scherpereel is co-founder, mede zaakvoerder en e-commerce strateeg bij Mex United. Mex United wil onder impuls van de tandem Cis Scherpereel-Kurt Ostyn bedrijven bijstaan om slim te groeien. “Wij willen ondernemers onze kennis en ervaring ter beschikking stellen”, aldus Scherpereel. “Vooraf polsen we altijd graag naar de ambities. Wie online grote stappen wil zetten, moet zich op verschillende vlakken wapenen. Wij willen onze klanten daarbij helpen om te vermijden dat ze het slachtoffer worden van hun eigen losse flodder strategie.”

Cis Scherpereel kan inzake e-commerce mooie referenties voorleggen, onder meer bij Bel&Bo, bij Duvel, bij Hubo  en bij Maxitoys. Hij doceert ook aan de Ehsal Management School, en geeft lezingen of schrijft boeken over zijn favoriete onderwerp. Zelf noemt hij zich graag: coach, inspirator en strateeg. De drie eerste letters vormen ook zijn voornaam.

foto: Cis Scherpereel en Kurt Ostyn (Mex United)