“We hebben sinds 2019 een bijzonder snelle groei gekend”, aldus Christof Vermeersch. “Daarbij pakken we niet alleen uit met onze bekende meubelstoffen maar nu ook met een nieuw, duurzaam en wasbaar tapijt onder de naam Jackie and the Fish. Productdifferentiatie maakt deel uit van onze strategie. De belangstelling is en blijft groot, ook al hoor je me niet euforisch doen. De index, de moeilijke zoektocht naar arbeiders, de stijgende grondstof- en energieprijzen hebben ook aan onze marges gevreten. Maar we zijn met onze groep van een tachtigtal medewerkers rendabel en futureproof. Dat en een bijzonder goed gevuld orderboek doen mij geloven in de toekomst.”
America, here we come
De prioritaire aandacht gaat nu uit naar de Amerikaanse markt. Calcutta is er al aanwezig maar wil er zijn marktaandeel vergroten. Een eigen warehouse en een team in South Carolina moeten de zaak vooruit helpen.
“Maar er is ook meer”, aldus Vermeersch. “We hebben met het Amerikaanse chemiebedrijf Crypton Fabric (Michigan) een contract bedongen waarbij we elkaars producten (zij brengen een hoog innovatieve en exclusieve coating voor meubelstoffen op de markt) kunnen verdelen in de respectieve markten. In de VS spreken we nu ook andere distributiekanalen en andere klantengroepen aan, ook dat helpt. De eerste resultaten zijn veelbelovend, want vergeet niet: de Amerikaanse economie draait bijzonder goed.”