Christof Malysse zou Christof Malysse niet zijn mocht hij niet kunnen ondernemen. Liefst van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat, altijd in de weer én met een aanstekelijk enthousiasme.
Om de 25e verjaardag te vieren pakte hij uit met nieuwe initiatieven. Het aantal laadkades in Deerlijk werd verdubbeld (van 5 naar tien), de diepvriescapaciteit werd danig opgevoerd (maal vier), en er werden ook 5 nieuwe aanwervingen gedaan wat het aantal medewerkers op 35 brengt. “Hout vasthouden maar de groei blijft een vast gegeven”, zegt Christof Malysse. “Toen corona er aan kwam en de restaurants dicht gingen, hebben we even toch ons hart vastgehouden, maar flexibel gereageerd. Er was geen andere keuze. Maar nu zitten we weer helemaal on track. Zeer verheugend is dat we de voorbije twee jaar er heel wat nieuwe klanten hebben bij gevonden. We profileren ons nu ook wat in het buitenland en verschepen wekelijks ladingen naar Nederland en Tenerife. In Tenerife openden we ons eigen verdeelpunt.”
Stevige groei
Door de ruime diversificatie aan producten in het gamma en uitbreiding van het klantensegment slaagt Lobster Fish er momenteel in om 25% te groeien in volume tegenover 2019. “Zo kunnen we de kaap van 1.500 ton/producten per jaar overschrijden”, aldus Malysse. “De zoektocht naar grondstoffen is er wel niet gemakkelijker op geworden en ook de aankoopprijzen in seafood dalen bepaald niet. Laten we hopen op betere en meer normale tijden. Dat wens je elke ondernemer toe. Ook het Ruslandverhaal is beangstigend.”
Lobster Fish is gespecialiseerd in alle mogelijke en denkbare vis, zeevruchten en delicatessen, van hier of van elders. De rode draad heet: kwaliteit brengen van het allerhoogste niveau en de klant dienen alsof hij of zij een koning of koningin was. De betere restaurants, cateraars, vishandels en zelfstandige retailers in heel Vlaanderen en in Brussel zijn vaste afnemers bij Lobster Fish dat vandaag goed is voor een omzet van circa 27 miljoen euro.