Vanaf begin mei zullen alle activiteiten van HLC (ondergebracht bij High Level Communication nv) en L’Éventail (ex-Berpress nv) worden samengebracht in een gezamenlijke entiteit onder de naam HLC & L’Éventail (afgekort HLCÉ). HLCÉ wil verder uitgroeien tot een toonaangevende uitgevers- en communicatiegroep met een hoge toegevoegde waarde. De activiteiten
van de groep zullen gericht zijn op een high-end publiek, niet alleen met zijn magazines, maar ook met zijn digitale media en B2B-
B2C-evenementen.
De Belgische ambitie van de groep HLC & L’Éventail zal worden versterkt door de intrede van de Kortrijkse ondernemer Christian Dumolin (Koramic Investments) als aandeelhouder en lid van de raad van bestuur. Hij neemt een participatie van zowat één derde.
Uitgebreide portfolio
Het nieuwe fusiebedrijf HLCÉ, dat om en bij de 20 vaste medewerkers telt, kan uitpakken met een uitgebreide portefeuille met volgende assets:
1. Circa twaalf titels, waaronder L’Éventail, Lobby, Play Golf, Play Tennis, Zoute Paper, Gentleman & Ladies, L’Evénement, La Gazette Diplomatique, Next2Be, The Address Book, enzovoort.
2. Een algemene website, die alle activiteiten groepeert met als doel om een unieke schakel te vormen op het gebied van ‘high level
communication’ in België.
3. Nagenoeg 40 jaarlijkse evenementen, waaronder de Lobby Awards, de Zoute Approach Day en de conferenties van L’Éventail. Deze evenementen vormen sterke communicatieplatformen die de impact en het directe contact met de doelgroepen versterken.