An Steegen zei op het event dat de twee jaar terug uitgetekende en ingezette strategie (groeien in nichesectoren met innovatieve producten en zin voor ondernemerschap op alle niveaus) nog altijd overeind blijft. Barco is zoals bekend vooral actief in drie markten: de medische sector, kantoortechnologie (denk aan de kantoortool ClickShare) en in de cinemawereld (met revolutionaire projectoren). Bij Barco, goed voor ruim 1 miljard euro omzet, werken 3.200 mensen verspreid over 6 fabrieken (3 in China). Charles Beauduin is met 22 procent de referentie aandeelhouder.
An Steegen wees erop dat de financiële basis van Barco gezond is (met een oorlogskassa van 203 miljoen euro) en behoorlijke winstcijfers (75 miljoen euro netto in 2022). De CEO herhaalt dat groei via investeringen een prioriteit is: eerst organisch en dan via overnames. De batterijen voor een overname worden in stelling gebracht, zo liet Steegen weten. De cashflow zorgt voor voldoende ruimte om de sprong te wagen, zei ze ook. Over de samenwerking met Charles Beauduin zei ze onlangs in de media: “1+1=3.”