SweetMustard

Campagne ‘Sweet Mustard’ werpt meteen vruchten af

WAREGEM – De vorig jaar opgestarte campagne Sweet Mustard -bedoeld om IT-ers te vinden en te rekruteren – blijkt een schot in de roos. Tot die conclusie komen de initiatiefnemers TVH (Thermote & Vanhalst) en de Cronos Groep.

De campagne ‘kere ekke were’ om het tekort aan gespecialiseerde IT-experts aan te pakken, begint te werken. Sweet Mustard is op korte tijd gegroeid van 2 naar 18 fulltime medewerkers. “In juni ben ik met volle goesting begonnen aan de opdracht om Sweet Mustard vorm te geven”, vertelt Lander Bouten, managing partner Sweet Mustard. “We waren ervan overtuigd dat we met een uniek en ambitieus verhaal rond technologie, design en innovatie, het nodige talent naar deze regio konden lokken.”

Dat gebeurde onder meer via acties op het terrein. Zo werden de kantoren in De Kien in Kortrijk ingericht als een volwaardige tech arena met een open en dynamische cultuur waar flexwerken centraal staat. Regelmatig organiseert Sweet Mustard samen met de collega’s van TVH sessies en workshops rond nieuwe technologieën, zoals onder meer rond artificiële intelligentie, robotica en agile software development. Zo bouwden Lander en zijn team stilaan aan een inspirerende community die een voedingsbodem is geworden voor digitaal talent.

Op zes maanden tijd is Sweet Mustard gegroeid naar een team van 18 medewerkers die allemaal werken aan nieuwe, ambitieuze projecten met een grote impact. De ambities voor 2018 zijn dan ook niet min: groeien naar 45 mensen die dag in dag uit werken aan projecten om bedrijven een boost te geven in de digitalisering.

Digitalisering van de bedrijven als doel

Volgens Dominiek Valcke, CEO van TVH, is het nu al een succes. “Ik had het niet kunnen dromen” , vertelt hij. “Zeven maanden geleden zat ik rond de tafel met Dirk Deroost van De Cronos Groep en het voelde goed aan. We doen dit gewoon zonder ellenlange discussies over complexe business plannen en contracten. Hier moeten we samen aan bouwen en een succes van maken. We zijn nog maar een half jaar later en hier staat een team om fier op te zijn.”

Volgens Dirk Deroost, medeoprichter van De Cronos Groep, kunnen we spreken van een succesverhaal. “Ik ben blij dat we vanuit De Cronos Groep kunnen meewerken aan de digitalisering van de bedrijven uit de regio. Hier zijn al veel succesverhalen geschreven waarvan TVH er één van is. Als het van mij afhangt, kunnen we nog veel verder gaan met onze ambities vanuit De Cronos Groep in deze regio”.

De Cronos Groep (Kontich) werd opgericht in 1991 met als doel een platform te zijn voor talentvolle mensen die willen doorgroeien in hun carrière met de mogelijkheid om zelf ondernemer te worden. Met meer dan 4500 medewerkers die sterk staan in ICT, marketing en communicatie groeit De Cronos Groep al meer dan een kwarteeuw op een duurzame manier.