Cambien Verzekeringen nieuw logo

Cambien Verzekeringen geeft na 83 jaar zijn logo op voor slim alternatief

KORTRIJK, HEULE – Cambien Verzekeringen, notoir makelaarskantoor en familiebedrijf in de derde generatie, trekt een ander kleedje aan. Het welbekende logo, met de Kortrijkse Broeltorens zichtbaar in beeld, wordt na ruim 8 decennia ingeruild voor een meer hedendaagse look die beter aansluit bij de corebusiness die het kantoor voor ogen heeft: bedrijven slim verzekeren, zoals de zaakvoerders dat noemen.

Het kantoor werd destijds gesticht door Albert Cambien. Zijn zoon Eric bouwde de zaak uit en Frederik en Bruno (zonen van Eric Cambien) zetten namens de derde generatie, de zaak energiek verder. De nieuwe huisstijl is meer dan een opsmuk. In de toekomst willen de broers Cambien en hun team hun belangrijkste troef nog meer in de verf zetten: het verzekeren van rendementsrisico’s bij bedrijven. ‘Slim verzekerd’ wordt de nieuwe slogan. “Eigenlijk was dit reeds vele jaren ons onuitgesproken devies: we moeten onze klanten helpen om zich ‘slim’ te verzekeren”, zegt Bruno Cambien. “Daarbij maken we steeds een analyse van de rendementsrisico’s bij een bedrijf. Een voorbeeld illustreert dat het best. Als een firmawagen total loss is, dan is dit vervelend, maar het heeft quasi geen impact op het rendement van een bedrijf. Bij machinebreuk daarentegen, is er wel een directe impact op de productie en het rendement van het bedrijf. Het zijn net die risico’s die wij alle prioriteit geven.”

‘Risk management’ wordt belangrijker

Bedrijven worden steeds vaker met nieuwe bedreigingen geconfronteerd. Wat als jouw computernetwerk gehackt wordt? Het zijn thema’s waar bedrijven zich zorgen over maken. De klassieke verzekeringsaanpak voldoet niet meer. Ook bij kmo’s komt risk management steeds prominenter in beeld. “Slim verzekeren betekent ook dat je in de eerste plaats risico’s goed kan inschatten en verkleinen”, aldus Frederik Cambien. “Ik loop ondertussen al een tijdje mee, en heb honderden bedrijven gezien. Van binnen en van buiten. Dat is natuurlijk een voorrecht. Die kennis is voor onze klanten goud waard. Ik zie vrij snel waar de belangrijkste rendementsrisico’s zich bevinden. In de toekomst willen we die kennis en ervaring nog meer delen. Dit doen we steeds vaker door hun risico-piramide uit te tekenen. Bovenaan de piramide staan de risico’s die de grootste impact hebben op het rendement, en die bespreken we dan grondig. Kunnen we die risico’s beperken? Hoe kunnen we ze best verzekeren?”

Nieuwe huisstijl

Een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, een nieuwe website. Net nu heel wat bedrijven afwachtend naar de toekomst kijken. Is dat wel zo slim? Bruno Cambien heeft zijn repliek klaar met een typisch West-Vlaamse inslag: We moeten vooruit. Allemaal. Wij zijn gelukkig actief in een regio met heel wat veerkracht. Bij de pakken blijven zitten, is geen optie. En daar willen wij toe bijdragen, zodat de welvaart hier in Vlaanderen verzekerd blijft. Slim verzekerd.”

info: Benieuwd hoe de risicopiramide van jouw bedrijf er uit ziet? Surf even naar de nieuwe website: www.cambien.be