Sinds de oprichting van De Paep BVBA in 1979 groeide DPS Verzekeringen onder leiding van Bert De Paep uit tot een toonaangevende verzekeringsmakelaar in het Antwerpse, bekend voor een uitmuntende en persoonlijke service. De afkorting DPS staat dan ook voor ‘De Paep Services’. DPS Verzekeringen nam in de loop der jaren zelf verschillende verzekeringsmakelaars over waardoor het kantoor zich steeds meer toelegde op het verzekeren van kmo’s. Bert de Paep staat ook bekend als auteur van boeken zoals ‘Mijn gezin goed verzekerd?!” en ‘Mijn Bedrijf goed verzekerd?!’, standaardwerken en alom bekend in de verzekeringssector.
De overname kwam onder meer tot stand op basis van gedeelde waarden als sportiviteit, transparantie en gelukkige medewerkers. Deze waarden vormen een stevig fundament voor een duurzame samenwerking tussen Callant en DPS Verzekeringen en de klantentevredenheid die beide partijen hoog in het vaandel dragen.
Familiale verankering
Met Callant als overnemer blijft ook het familiale karakter van DPS Verzekeringen overeind, waar bedrijfscultuur centraal staat. Zowel Bert De Paep als zijn volledige team van medewerkers blijven als vertrouwde aanspreekpunten actief aan boord. Callant zelf blijft overigens ook volledig in familiale handen blijft.
De verzamelde knowhow (met een bredere basis van gespecialiseerde niche experten) en de grotere buying power van Callant resulteren dan weer in meer middelen en mogelijkheden voor nog betere service en verdere ontplooiing. De focus op digitalisatie is daarbij één van de speerpunten naar de toekomst.
Na de integratie van DPS Verzekeringen in het kantoor van Callant Antwerpen (aan de Antwerpse Frankrijklei) wordt het belang en de impact van Callant in de Antwerpse regio nog groter. Met deze overname verstevigt Callant alvast zijn positie in de top 10 van Belgische makelaars en zal het de komende jaren blijven inzetten op interne en externe groei. Callant Insurance & Financial Advice beschikt ondertussen over een ervaren team van meer dan 120 medewerkers.
Het corona-effect? Plus 10 procent.
Peter Callant neemt ook de gelegenheid te baat om nog even terug te kijken op 2020. “Corona was zeker niet alleen negatief”, zegt hij. “De pandemie had ook positieve gevolgen en heeft de trend naar digitale transformatie in zijn vormen versterkt en versnelt. Ook bij verzekeringsmakelaars dringt de digitale beleving op diverse manieren meer en meer door, met of zonder corona. Maar een digitale aanpak en organisatie kan ook niet alles oplossen. We konden niet meer netwerken, dus nieuwe klanten maken was voor iedereen in de sector moeilijk. Maar als je een interne groei wil realiseren, dan is en blijft prioriteit nummer 1: klantenbehoud. Bij Callant zorgen we goed voor onze bestaande klanten, waardoor we dit jaar geen enkele van onze grote klanten verloren. We hebben zelfs enkele mooie, grote ondernemingen kunnen overtuigen van onze meerwaarde. Zo tekenen we in het boekjaar 2020/21 voor een groei van -hou je vast- 10% met betrekking tot de portefeuille B2B en kmo’s.
Peter Callant zegt dat hij ook tot nieuwe inzichten kwam. Over HR bijvoorbeeld. “Zo ben ik geen onvoorwaardelijk voorstander van telewerk/thuiswerk”, zegt hij. “Ik zou een oproep willen doen om naar kantoor te komen en contact te houden met uw collega’s. Sociale contacten zijn belangrijk voor het persoonlijk geluk op het werk. Ikzelf ben voorstander om, wanneer corona straks voorbij is, toch 1, 2 à 3 dagen naar kantoor te komen.”