By Getty (Waregem) legt sterke groeicijfers voor in klassieke retail

11885241_398495613689035_7582727634781492746_nHet heet dat de klassieke retail, bijvoorbeeld in de modebranche, steeds meer last heeft van de online verkoop en van de grote ketens. De Waregemse damesboetiek By Getty bewijst alvast het tegenovergestelde. In 2013 maakte Getty Beel haar grote ondernemersdroom waar en ruilde haar baantje als verkoopster in voor een zelfstandig  bestaan. Met goed gevolg. In hartje Waregem (Holstraat) groeit By Getty bijzonder hard met zo’n vijftig procent per jaar. De kledingwinkel blijft inmiddels ook in oppervlakte groeien. Insiders bestempelen Getty Beel noch min noch meer als een fenomeen in het retaillandschap. Een tip misschien voor de Unizo’s van deze wereld: voor een uitmuntend kandidaat voor de Womed Award 2016, komt deze dame met stip in aanmerking.
Getty Beel, een rijpe dertiger, blijft er allemaal zeer cool bij. Elke dag met acht medewerkers hard werken is de boodschap. Maar ze heeft meer dan één reden om haar succes te verklaren. “Om te beginnen is dit een winkel waar iedereen, van veertien jaar tot een eind in de zeventig, aan haar trekken komt,” zegt Beel over haar damesboetiek. “Ook het aanbod is zeer divers. Veel dameswinkels hebben ofwel dure kledij in de rekken hangen ofwel goedkoop spul. Wij hebben én duur én goedkoper maar wel altijd erg kwalitatief. Persoonlijk ben ik het type persoon dat snel iets beu is. Vandaar dat ik elke week mijn assortiment in de winkelrekken vernieuw. Ook dat spreekt aan. Erg belangrijk is ook de ontvangst in de winkel. Winkelen is bij uitstek een mix van een sociaal gebeuren en ontspanning. In onze winkel hangt constant een sfeer van goed gevoel en vriendelijkheid. Sorry, maar in veel winkels durft dat wel eens anders zijn. Tenslotte denk ik dat ook de sociale media in onze kaart spelen. Via Facebook en Instagram zijn we zelf erg aanwezig. Omgekeerd lezen we ook de positieve ervaringen van onze winkelende klanten. Ook die mond-aan-mond reclame is meegenomen. Maar positieve mond-aan-mond reclame moet je verdienen natuurlijk. Geef toe: dat onze verkoopsters vriendelijk zijn, is toch het minimum minimorum.” Getty Beel, een naam om te onthouden. (KC)