Alpecin-Deceuninck blijft zowel sportief als extra-sportief stappen zetten. “We kenden de voorbije jaren een explosieve groei maar hebben ons eindpunt nog niet bereikt”, vertelt Philip Roodhooft. “Met de komst van Brustor voegen we opnieuw een sterk merk toe aan onze reeks partners en kunnen we onze ambities verder uitbouwen en waarmaken. Brustor is een écht West-Vlaams familiebedrijf, maar is ook internationaal zeer actief. Vergelijkbaar met het karakter van het team.”
Werkers met hands-on mentaliteit
De naam van het Belgische bedrijf, dat zijn roots in West-Vlaanderen heeft maar over een internationaal cliënteel beschikt, zal bij Alpecin-Deceuninck op de achterkant van de broek en op de kraag prijken. Brustor-CEO Lieven Brutsaert is verheugd met de nieuwe samenwerking. “We voelen een match met de broers Roodhooft”, zegt hij. “Het zijn ‘werkers’, dankzij hun hands-on mentaliteit en ambitie hebben ze zich in korte tijd op de kaart gezet. Dit zijn zaken die we ook in het DNA van Brustor herkennen. Daarnaast hebben we een hart voor sport en ook een verleden in wielersponsoring. Zo waren we in 2004 actief als sponsor bij het continentale team van Quickstep en van 2005 tot 2008 als co-sponsor bij het Lotto-team. Door actief te zijn in wegwielrennen, veldrijden en mountainbiken, zien we ons merk 12 maanden lang in de picture staan, dat was voor ons erg belangrijk.”
Brustor is een fabrikant van oplossingen van zonwering en terrasoverkappingen en kan rekenen op een stevig uitgebouwd internationaal dealernetwerk.