Lambert quizt

Bruno Lambert geeft via digitale quiz nieuwe dimensie aan teambuilding bij bedrijven

IZEGEM - In deze tijden is teambuilding een relatief loos begrip, maar gelijktijdig misschien wel belangrijker dan ooit. Onafhankelijk communicatie expert Bruno Lambert heeft alvast een nieuw concept bedacht, waarmee bedrijven de rangen tussen hun werknemers toch behoorlijk wat kunnen aansnoeren: een digitale quiz. Met zijn allen samen gezellig in de huiskamer. En denken maar. Fun verzekerd, teamspirit ook.

De slimste Filou was de voorbije zomer een tv-quiz die 8 keer live werd uitgezonden vanuit het Izegemse Bierkasteel, en via WTV-Focus tot in de huiskamer werd gebracht. Het tv-programma lokte gemiddeld om en bij de 200.000 kijkers, behoorlijk populair dus. Het is bekend: West-Vlamingen hebben iets met quizen. Het is ook de ideale manier om mensen te binden rond een gemeenschappelijke hobby en passie.

Het succes van het tv-programma bracht Bruno Lambert op het idee om zijn concept ook uit te rollen naar de bedrijfswereld toe. De voorbije dagen gebeurde dat voor het eerst bij het Kortrijkse IT-consultancybedrijf Savaco. Liefst 180 mensen (werknemers met hun gezin) namen deel aan een gezellig avondje ‘home sweet home’ met net dat tikkeltje meer. CEO Carl Sabbe bleek achteraf zeer opgetogen over de win-win.

Totaalconcept

“De vragen zijn voor jong en oud bestemd en blinken uit qua originaliteit”, aldus Lambert. “In totaal worden een dertigtal vragen afgevuurd, waaronder ook enkele toepasselijke vragen over het bedrijf zelf. Bedrijven die deelnemen kunnen ook een partybox (die vooraf thuis wordt opgestuurd) bestellen voor hun medewerkers. Alle deelnemers zijn via een whatsapp ‘Slimste Filou’ met elkaar worden verbonden. Wij verzorgen zowel de broadcast/streaming met multicam als de redactionele kant (vragen…)  als de organisatie in zijn totaliteit. Fun gegarandeerd. Onze huis dj draait bij elke vraag ook platen tijdens de bedenktijd die tips inhouden voor de desbetreffende vraag.

info: www.b-concepts.tv