ants connect, gent, jacob verreycken Jacob Verroken

Brugse WiSEO sluit partnership met Gentse Ants

BRUGGE - Het digital performance marketing agentschap Ants  neemt nu ook het Brugse WiSEO over. De snel groeiende onderneming met vestigingen in Gent en Antwerpen versterkt zich dankzij de overname met acht extra experten. Het Brugse WiSEO staat al jaren bekend als expert in het optimaliseren van de online vindbaarheid van websites (SEO). Met klanten zoals Pluxee, Colruyt Group, VRT en Van Marcke erbij wordt het klantenportfolio van Ants alleen maar groter. Frederik Vermeire, de huidige zaakvoerder van WiSEO, stapt in als nieuwe aandeelhouder bij Ants.

WiSEO zag het levenslicht in 2015 in Brugge. Expert par excellence Frederik Vermeire haalde de SEO mosterd in Nederland door er zeven jaar te werken.

WiSEO telt 8 medewerkers en heeft klanten zoals Pluxee, Colruyt Group met zijn 14 merken, VRT, Van Marcke. In 2024 voegden ze daar Proximus, Odisee en Waterleau aan toe. WiSEO biedt onder meer ook zoekmachinemarketing aan, een specialisatie. ‘Practice what you preach‘ is een belangrijk mantra bij WiSEO, sinds enkele jaren staat het bedrijf op het zoekwoord “SEO” op een eerste positie.

Meerwaarde voor het team

Met deze nieuwe uitbreiding zet Ants zijn groeiverhaal verder. Vorig jaar nog bundelde het de krachten met het Antwerpse growth marketing agency Cosmos Collective. Met de overname van WiSEO telt Ants vandaag 35 marketing experts én een jaarlijkse omzet van 4 miljoen euro omzet. Ants bevestigt zo zijn status als één van de grootste performance agencies in België en wordt zo ook hét SEO Powerhouse in ons land.

“Ants zet in op alle facetten van digital performance marketing waaronder strategie, advertising, marketing automation en experimentatie,” zegt Jacob Verroken, CEO van Ants. “Online vindbaarheid is zo goed als altijd een cruciaal element in deze mix. Samen met Frederik en zijn team van SEO experts is Ants beter dan ooit gewapend om de grote uitdagingen in search, in kansen om te zetten.”

WiSEO-oprichter Frederik Vermeire, een SEO-specialist met 20 jaar ervaring én auteur van het boek “Krachtige SEO”, vult aan: “We kunnen SEO niet meer op een eiland zien. In de woelige online context, met snel opeenvolgende evoluties in artificiële intelligentie (AI), zal online vindbaarheid een cruciale rol blijven spelen voor bedrijven en merken. We versterken onze zoekmachinekennis met experten die het volledige spectrum rond advertising, content, data, marketing automation en conversieoptimalisatie coveren.”

Niet de grootste, wel de beste

De performance marketeers van Ants zetten maandelijks om en bij de 1 miljoen euro weg aan online mediabudget voor hun klanten verspreid over verschillende digitale kanalen. Onze ambitie is helder: Ants wil het niveau van digitale marketing in Vlaanderen omhoog tillen en hét leading digital performance marketing agency worden. We hoeven niet per se de grootste te zijn, maar wel de beste. We focussen daarom hard op senior expertise en een consistent, hoge kwaliteit in wat we afleveren,” besluit Jacob Verroken.