KIXX CEO

Brugse marketingbureau KIXX maakt zijn reputatie als gazelle opnieuw waar

BRUGGE - Het strategisch marketing- en communicatiebureau KIXX blijft hard groeien. Na twee overnames het voorbije jaar en door de toegenomen vraag naar strategische en digitale communicatie, steeg het aantal medewerkers al tot 32. Daardoor werd het huidige kantoor te krap. CEO Mark Caelenberghe verdubbelt daarom de kantooroppervlakte in het huidige gebouw in Loppem, zodat KIXX klaar is voor verdere groei. Momenteel staan nog 5 vacatures open. 

KIXX werd opgericht door Mark Caelenberghe in 2008. Van bij de start legde het bureau zich toe op strategische marketing en branding voor merken. Sinds 2017 heeft het bedrijf kantoren in Loppem, vlak bij het kruispunt van de E40 en E403. Maar door de sterke groei is de verdieping die KIXX daar inneemt te klein geworden. “Ons kantoor barst uit zijn voegen”, aldus de CEO. “Het voorbije jaar namen we de collega’s van Magenta en Kliek Creatieve Communicatie over. Zij verhuisden ook naar Loppem. Daardoor werd het aardig druk op onze werkvloer, zelfs nu onze mensen ook meer van thuis uit werken.”

Vleugels in 2020

Bovendien gaf de coronapandemie KIXX vleugels het voorbije jaar. “We zien een duidelijke stijging in de vraag naar strategisch marketing- en communicatieadvies bij onze klanten”, zegt Caelenberghe. “Ons DNA is dat we daarbij werken aan een stijlvolle branding, maar tegelijk veel aandacht besteden aan het salesverhaal en het aantrekken van nieuwe leads. Klanten als Bossuyt, Fitcoins en Metagenics appreciëren die resultaatgerichte aanpak. Daarnaast heeft ook digitale communicatie een boost gekregen, wat zich vertaalt in extra opdrachten voor Digital KIXX. We hebben de voorbije jaren geïnvesteerd in gespecialiseerde medewerkers voor sociale media, digitale marketing en marketing automation. Die digitale expertise kunnen we nu volop uitspelen.”

Nieuwe aanwervingen

Het bedrijf had dus nood aan extra ruimte en heeft nu een bijkomende verdieping in het huidige kantoorgebouw in Loppem in gebruik genomen. Enerzijds kunnen medewerkers zo comfortabeler en in optimale, coronaveilige omstandigheden worden gehuisvest, anderzijds komt er ook ruimte bij om klanten te ontvangen en om verder te kunnen groeien. “We blijven immers volop aanwerven”, aldus nog de CEO. “Momenteel hebben we 5 vacatures openstaan voor profielen in onze afdelingen strategie, branding, digital en webdevelopment.”

Het sterke groeiparcours leverde KIXX dit jaar ook een nominatie op voor de Trends Gazellen, de jaarlijkse lijst met groeibedrijven van het gelijknamige economisch magazine. Mark Caelenberghe zelf wil zich als CEO tijdens het groeiparcours toeleggen op drie prioritaire zaken. “Naast strategische begeleiding van klanten, leg ik me daarom ook toe op het coachen van medewerkers en het verder structureren van het bedrijf”, besluit hij.