BRUGGE – Mark Caelenberghe, CEO van het strategisch marketing- en communicatiebureau KIXX, breidt zijn organisatie verder uit. Nadat hij vorig jaar al dochterbedrijf Digital KIXX boven de doopvont hield, heeft Caelenberghe nu ook het bekende reclamebureau Magenta uit Sint-Andries-Brugge overgenomen. KIXX groeit zo stilaan uit tot een groep van marketing- en communicatiebedrijven met 20 medewerkers.
KIXX werd opgericht in 2008. Na een carrière van ruim 10 jaar in marketing en communicatie besliste Mark Caelenberghe (47) een eigen bureau op te starten. De eenmanszaak groeide de voorbije jaren uit tot een stevige kmo met intussen 12 medewerkers. In 2017 verhuisde KIXX van Roeselare naar een gloednieuw kantoor vlakbij de E40 en E403 in Loppem. “We hebben ons toegelegd op strategisch advies rond marketing en communicatie, branding, creatie van nieuwe concepten en digitale communicatie”, vertelt de CEO. “Die alomvattende aanpak wordt geapprecieerd door onze klanten. Heel vaak gaat het om kmo’s die nood hebben aan professionele communicatie of specifieke marketingacties, maar geen of onvoldoende mensen in huis hebben om die zaken uit te werken. Omdat de nood aan digitale en online communicatie sterk is toegenomen, hebben we vorig jaar trouwens ook dochterbedrijf Digital KIXX opgericht, waarin we de expertise daarrond hebben gebundeld.”
Onder één dak
Magenta is een bekende naam in de sector en heeft de voorbije 30 jaar met knappe creaties een mooie portefeuille aan klanten uitgebouwd. “Eigenaar Tom De Smet en ik zijn enkele maanden geleden in gesprek geraakt en we hebben elkaar vrij snel gevonden”, zegt Caelenberghe. “In een sector die continu verandert, is het belangrijker dan ooit om de krachten en talenten te bundelen. Daarom hebben we beslist dat Magenta een onderdeel wordt van KIXX. Zo komen er voor beide bedrijven nieuwe mogelijkheden. KIXX krijgt extra creatieve skills in huis en Magenta zal verder kunnen bouwen op onze digitale en commerciële expertise. Dat biedt mooie perspectieven voor sterke strategieën, toonaangevende creaties en verdere groei.”
Beide bedrijven blijven naast elkaar bestaan, maar de teams worden tegen eind deze maand samengebracht in het kantoor van KIXX in Loppem. Tom De Smet blijft na de overname trouwens aan boord als creatief directeur van KIXX en Magenta. De nieuwe groep telt inmiddels 20 medewerkers, die samen een omzet realiseren van 4,2 miljoen euro.
Tom De Smet is opgetogen over het nieuwe verhaal dat Magenta kan schrijven na de overname: “Voor mij komt een droom in vervulling, als creatief directeur in deze nieuwe ‘merger’. Dat is wat ik het liefste doe en het beste kan. Samen met KIXX worden we nu een alomvattend ‘full service agency’ dat de perfecte mix van offline en online communicatie kan aanbieden.”