Brugse KIXX en Kortrijkse Like a Virgin kiezen voor krachtenbundeling

BRUGGE - Sales-, marketing- en communicatiebureaus KIXX uit Brugge en Like a Virgin uit Kortrijk vormen vanaf 1 november 2024 één groep. Beide bureaus kiezen voor een geïntegreerde toekomst om klanten nog beter te kunnen bedienen. Door deze nieuwe samenwerking zullen de twee ondernemingen optimaal gebruikmaken van elkaars expertises, middelen en mogelijkheden, zo luidt de boodschap.

KIXX en Like a Virgin zijn twee full service marketing agencies die ruime ervaring hebben. Ze bieden beiden een totaalpakket aan met zowel strategisch advies als de creatieve uitwerking van marketing en communicatie en zijn dus complementair.

CEO Mark Caelenberghe van KIXX en Sven Devolder, CEO Like a Virgin, zien hun gezamenlijke toekomst vanaf 1 november ambitieus tegemoet: “We zijn actief in een dynamische markt met terecht veeleisende klanten en technologieën die snel blijven evolueren”, zegt het duo. “Om op topniveau te blijven presteren, is het bundelen van kennis, ervaring en talent dan ook een logische keuze. Op deze manier kunnen we de beste en meest doordachte antwoorden verzinnen voor de behoeftes van de kmo’s en grote klanten waar we elke dag voor werken.”

49 professionals, 2 locaties, 1 geheel

Concreet zal Like a Virgin vanaf 1 november opereren binnen de KIXX Groep. De merknamen blijven behouden en de groep zal voortaan over 2 locaties beschikken. Zo onstaat één groot West-Vlaams agency, met kantoren in Loppem en Kortrijk.

“Dat biedt geografisch meer mogelijkheden en maakt het voor klanten en medewerkers eenvoudiger”, aldus de twee CEO’s. “Achter die twee fysieke werkplekken zullen we intern wel een nieuwe dynamiek creëren. Er openen zich nieuwe mogelijkheden met en voor onze 49 professionals. We zullen nog meer dan vroeger voor elk project het beste team kunnen samenstellen. De samenwerking zal ons ook efficiënter, gerichter en competitiever maken.”

Het samengaan van KIXX en Like a Virgin is een nieuwe stap in het groeiverhaal van de KIXX Groep. Eerder vervoegden Magenta en Kliek Creatieve Communicatie al de groep, die sinds 2022 ook  Think2Act als  investeerder aan boord heeft. Deze krachtenbundeling  maakt van de combinatie KIXX-Like a Virgin één van de topaanbieders van sales, marketing en communicatie in Vlaanderen.

Foto: (v.l.n.r.): Sven Devolder (Like a Virgin), Mark Caelenberghe en Nicolas Buysschaert (KIXX),Koen Verhelst (Think2Act), Lies Meuleman en Birgen Filez (Like a Virgin) en Vincent De Mesmaeker (Think2Act).