Bedoeling is om de bedrijfswereld nog ruimer te ondersteunen. “Er zijn zoveel ondernemingen en organisaties die impact maken maar er niet of niet goed genoeg over communiceren”, aldus beide partners. “Wij gaan ze helpen in woorden én in daden.”
Story Fwd is het geesteskind van ondernemers Dajo Hermans, die eerder ook aan de wieg stond van PR-bureau Bepublic Group, en Frank Missoul. Beiden startten drie jaar geleden Forest Fwd op, het bedrijf dat pionierde met het concept van lokale bedrijfsbossen en -natuur en vandaag al meer dan 100 hectare nieuwe bedrijfsnatuur in ons land creëerde. Diverse klanten met wie Forest Fwd heel concrete natuurprojecten opzette, vroegen de ondernemers om ook communicatief mee te denken over hun duurzaam verhaal. Al snel was zo het eerste zaadje geplant voor een duurzaam communicatiebureau, met een eigengereide aanpak, dat in januari 2023 effectief werd opgericht: Story Fwd. Een jaar na haar oprichting breidt het bureau nu fors uit.
Meer bewustmaking
“We hebben de voorbije jaren met eigen ogen gezien dat een pak bedrijven oprecht duurzaam en maatschappelijk bezig zijn, maar soms hun verhaal vergeten te vertellen, het niet durven vertellen, of het niet op de juiste manier in de markt zetten”, aldus Dajo Hermans. “Daar ligt voor al die bedrijven en organisaties nog véél potentieel. Potentieel dat ook maatschappelijk van belang is, want door hun verhaal te vertellen gaan ze anderen duurzaam inspireren. En precies die bedrijven willen wij meer dan ooit bijstaan.”
De operationele leiding van de nieuwe entente komt in handen van Dajo Hermans en Niels Janssens.