The Media House 24

Brugse agentschap The Media House aan het feest tijdens de ‘Oscars’ van de eventsector

BRUGGE - Tijdens de uitreiking van de BEA-Awards voor de beste live communicatie- en eventprojecten van 2024 werd het Brugse event agency The Media House bekroond met een gouden award. Het kantoor won in de categorie ‘Institutional Events’ met een aantal opvallende events rond de opening van het Stapelhuis Entrepot Oostende. “De erkenning is een bevestiging van ons harde werk en de creativiteit van ons hele team, en het is ook een mooie bekroning van ons langdurig partnership met Port Oostende”, stelt zaakvoerder Christopher Van Hemelryck-Bray namens The Media House. 

 

De BEA Awards zijn prestigieuze onderscheidingen die jaarlijks de meest opmerkelijke evenementen in België bekronen. De prijzen worden toegekend in verscheidene categorieën, waaronder Business-to-Business, Business-to-Consumer, Business-to-Enterprise en Institutional Events. De BEA Awards worden beschouwd als de ‘Oscars’ van de Belgische eventsector en brengen professionals samen om uitmuntendheid in eventcreatie te vieren.

In de categorie Institutional Events – evenementen georganiseerd in opdracht van een publieke organisatie – sleepte The Media House een gouden BEA Award in de wacht. Het event agency, met kantoren in Brugge, Oostende en Boom (Lab of Tomorrow), kreeg de prijs voor de organisatie van de driedaagse opening van het Stapelhuis Entrepot Oostende, een unieke eventlocatie dat zich uitstekend leent tot B2B-evenementen met een maritiem karakter.

“Daarbij verzorgden we op basis van een strategisch plan de volledige conceptuele uitwerking, de uitnodigingen en registraties, catering en diverse animaties voor het event, in functie van specifieke doelgroepen”, vertelt Christopher Van Hemelryck-Bray.

Creativiteit wordt beloond

Vooral de creativiteit in aanpak verbaasde de jury. “Zo hebben we het feit dat Minister-President Jan Jambon verhinderd was opgelost door hem via een hologram te laten speechen, waardoor hij op een zekere manier toch ‘fysiek’ aanwezig was”, aldus Christopher Van Hemelryck-Bray. “Daarnaast organiseerden we ook een charity night voor 4Brain vzw met een verrassend optreden van Johnny Logan. Dat alles realiseerden we trouwens binnen een strikt budgettair kader.”