De BEA Awards zijn prestigieuze onderscheidingen die jaarlijks de meest opmerkelijke evenementen in België bekronen. De prijzen worden toegekend in verscheidene categorieën, waaronder Business-to-Business, Business-to-Consumer, Business-to-Enterprise en Institutional Events. De BEA Awards worden beschouwd als de ‘Oscars’ van de Belgische eventsector en brengen professionals samen om uitmuntendheid in eventcreatie te vieren.
In de categorie Institutional Events – evenementen georganiseerd in opdracht van een publieke organisatie – sleepte The Media House een gouden BEA Award in de wacht. Het event agency, met kantoren in Brugge, Oostende en Boom (Lab of Tomorrow), kreeg de prijs voor de organisatie van de driedaagse opening van het Stapelhuis Entrepot Oostende, een unieke eventlocatie dat zich uitstekend leent tot B2B-evenementen met een maritiem karakter.
“Daarbij verzorgden we op basis van een strategisch plan de volledige conceptuele uitwerking, de uitnodigingen en registraties, catering en diverse animaties voor het event, in functie van specifieke doelgroepen”, vertelt Christopher Van Hemelryck-Bray.
Creativiteit wordt beloond
Vooral de creativiteit in aanpak verbaasde de jury. “Zo hebben we het feit dat Minister-President Jan Jambon verhinderd was opgelost door hem via een hologram te laten speechen, waardoor hij op een zekere manier toch ‘fysiek’ aanwezig was”, aldus Christopher Van Hemelryck-Bray. “Daarnaast organiseerden we ook een charity night voor 4Brain vzw met een verrassend optreden van Johnny Logan. Dat alles realiseerden we trouwens binnen een strikt budgettair kader.”