KIXX corona

Brugs communicatiebureau KIXX biedt ‘Com uit uw kot’ platform aan

BRUGGE – De coronacrisis kost de West-Vlaamse economie handenvol geld en jobs. Het zijn moeilijke tijden voor ondernemers. Ze zitten met heel wat vragen en staan voor een pak uitdagingen. Veel vragen gaan over hoe bedrijven nu kunnen communiceren met hun klanten en medewerkers, en over welke marketing vandaag nuttig en wenselijk is. Het Brugse KIXX,  een strategisch marketing- en communicatiebureau, wil die ondernemers inspireren en adviseren. Daarom lanceert het een nieuw online platform: www.comuituwkot.be.

“Het zijn moeilijke tijden voor de ondernemingswereld. We willen alle collega-bedrijfsleiders een hart onder de riem steken”, vertelt Mark Caelenberghe, CEO van KIXX. “We doen dat door onze eigen expertise aan te reiken via het nieuwe platform www.comuituwkot.be. Daar geven we hen tips over communicatie en marketing, brengen hen in contact met andere ondernemers en tonen inspirerende voorbeelden van collega’s. De economie krijgt fikse klappen en precies daarom moeten ondernemers nu – figuurlijk – uit hun kot komen. Com uit uw kot werd opgezet voor en door ondernemers. We vragen daarom ook dat ondernemers hun verhaal met ons delen. In de vorm van een vlog, blog, e-mail… We willen zoveel mogelijk verhalen en inzichten geven aan bedrijfsleiders, met een focus op hoe je vandaag het best communiceert.”

Philip Inghelbrecht, oprichter van Shazam en afkomstig uit Zedelgem, nam al een videoboodschap op vanuit de VS, dat zwaar getroffen is door het coronavirus. En ook Toon Bossuyt, CEO van Colora, communiceerde vanuit zijn kot: “De coronacrisis heeft de Belgische ondernemerswereld grondig door elkaar geschud”, aldus Bossuyt. “Ook onze verfwinkels moesten tijdelijk sluiten. We halen nu volop onze creativiteit boven om het omzetverlies zoveel mogelijk binnen de perken te houden.”

Nu al bouwen aan de toekomst

Aan alle crisissen komt er een eind, maar daar hoeven we niet op te wachten. Mark Caelenberghe: “Hopelijk ligt corona snel achter ons en kunnen alle bedrijven de draad weer oppikken. Dat kan op twee verschillende manieren: ofwel meet je dan de ravage op en kijk je hoe je die crisis weer te boven komt. Ofwel onderneem je nu al actie om verder te bouwen aan de toekomst van je organisatie. De naam ‘Com uit uw kot’ windt er in dat opzicht geen doekjes om: ‘communiceer nu, vanuit uw kot!’. We merken trouwens dat er heel veel sympathie is tussen ondernemers, over sectoren heen. Dat is ook het mooie eraan. Iedereen wil iets bijdragen en deelt graag zijn crisisaanpak. Niemand staat er alleen voor, samen vechten we tegen corona. Samen communiceren we vanuit ons kot. Samen denken we nu al aan de toekomst.”