BAVIKHOVE – Brouwerij De Brabandere lanceerde enkele weken geleden haar nieuwe Bavik Super Pils campagne met een sterke boodschap: Kom uit je kot. Ga een pint pakken. Geniet samen met je echte vrienden. De brouwerij voegde de daad bij het woord en trok onlangs met een band langs verschillende cafés in de regio. Een geslaagde zet, zo blijkt. “We willen dit volgend jaar zeker opnieuw doen”, aldus marketing manager Stijn Vermoere.
Brouwerij De Brabandere benadrukt met haar Bavik Super Pils campagne dat je echte vrienden maakt door gezellig samen op café te gaan met een pint in de hand. Het beste sociale netwerk is voor de brouwerij niet Facebook of Instagram, maar wel het stamcafé. Zaakvoerder Bert De Brabandere licht toe: “Wat ons hier bij De Brabandere dag in dag uit drijft, is het samenbrengen van mensen rond een goed glas bier. Als brouwerij nemen we onze sociale rol heel serieus en dus kozen we ervoor om BSP On Tour te organiseren om de mensen een extra reden te geven om uit hun kot te komen.”
De brouwerij uit Bavikhove stak zelf de handen uit de mouwen en zo passeerde het Bavik Super Pils team samen met een band langs verschillende cafés in de regio waardoor ze de mensen een extra reden gaven om samen met vrienden te genieten op café met een frisse Bavik Super Pils in de hand. Een bewuste keuze aangezien de brouwerij met de campagne in de eerste plaats de mensen uit de streek wil aanspreken. “Als we spreken over mensen samenbrengen rond een goed glas bier, dan mogen we best chauvinistisch zijn en zeggen dat een goed glas bier uit de eigen regio komt”, benadrukt Bert De Brabandere.
Groot enthousiasme
“In totaal gingen we vier avonden op pad met onze band en we stopten in verschillende cafés in onder andere Bavikhove, Harelbeke, Kuurne en Kortrijk”, vertelt Stijn Vermoere. “De geselecteerde cafés zaten afgeladen vol waardoor de sfeer er altijd direct in zat. De cafébazen waren bovendien erg tevreden met het initiatief en we kregen heel wat positieve reacties van de cafébezoekers.” Het team van de brouwerij is vastberaden om de succesformule volgend jaar te herhalen. “Zolang we mensen maar uit hun kot kunnen lokken en laten genieten van een heerlijke frisse pint”, klinkt het.