Brooklyn 22 Ubbe + team Kortrijk

Brooklyn meet zich in zijn thuisstad een nieuw pak aan

KORTRIJK - Bijna dag op dag een jaar terug zat Brooklyn, na een zware bedrijfsbrand van de logistieke en administratieve hoofdzetel in Stasegem, letterlijk én figuurlijk in zak en as. Maar CEO Ubbe Descamps is niet de man om bij de pakken te blijven zitten. Hij werkte in alle stilte met een bewonderenswaardige mix van moed en optimisme aan een come back op alle fronten. Dat bewijst hij nu nog eens met de heropening van de Kortrijkse flagshipstore die in recordtempo in een totaal nieuw kleedje werd gestopt. Een investering van zegge en schrijve 600.000 euro.

Brooklyn Kortrijk – en bij uitbreiding gans Brooklyn dus – bestaat 50 jaar. Gestart in 1972 in de Kleine St.Jansstraat in Kortrijk, werd Brooklyns eerste winkel, na een tussenstop in de Lange Steenstraat, definitief in de Korte Steenstraat gevestigd. Precies in dit jubileumjaar werd Brooklyn Kortrijk zopas in een geheel nieuw jasje gestoken en kreeg het meteen ook hetzelfde concept aangemeten dat al te zien was in de winkels in Gent, Oostende, Roeselare en Knokke. De trotse West-Vlaamse modeketen van de familie Descamps houdt met deze investering vast aan het tempo van vernieuwing van al haar winkels.

Kosmopolitische winkelbeleving

Op vrijdag 25 februari opent Brooklyn Kortrijk de deuren van zijn vernieuwde winkel. In zo’n 4 weken tijd werd een volledige make-over gerealiseerd. Het nieuwe interieur werd ontworpen door Five AM designstudio (Brugge en Antwerpen) en is gebaseerd op het urban concept van Brooklyn.

De liefde voor bruisende steden én de passie voor jeans resulteerden in een opvallend kosmopolitische winkelbeleving, in hartje Kortrijk. Heren- en damescollecties zijn intuïtief naast elkaar gezet, met centraal de broeken en jeans als focuspunt. De structuur van het gebouw bleef gerespecteerd en het daglicht stroomt midden in de winkel rijkelijk naar binnen. Dit alles geeft de shop een zeer open gevoel.

Uitdagingen in de retail

“De retail staat voor enkele grote uitdagingen, dat beseffen wij maar al te goed”, aldus de CEO. “Wij menen met dit nieuwe concept klaar te zijn voor wat komt. Zo werd er onder andere ruimte gemaakt om het duurzame, circulaire aspect bij Brooklyn tot volle ontplooiing te laten komen, en in de shop vloeien offline en online shoppen naadloos in mekaar over. Zo willen wij ons nog meer profileren als dé multimerkenwinkel in de buurt, zowel via onze stenen winkels als onze vernieuwde webshop. Wij vinden dat de toekomst is aan zij die hem in handen durven nemen.”