brooklyn roeselare

Brooklyn heropent winkel in Roeselare

ROESELARE – Brooklyn heeft zijn winkel in hartje Roeselare heropend, na een grondige facelift. Brooklyn, het bedrijf van de familie Descamps, heeft zijn wortels in Kortrijk, Stasegem. Het begon als één van de eerste jeansstores in België. Al snel kwamen er vestigingen bij in verschillende centrumsteden in West- en Oost-Vlaanderen. Net zoals toen, brengen de 7 Brooklyn winkels ook vandaag een ruime keuze aan (jeans)broeken en modemerken. 

Er beweegt veel in het modelandschap. De aanwezigheid van grote ketens, online en offline, heeft de retailmarkt grondig veranderd. Brooklyn timmert aan de weg om in deze moeilijke markt toch mee te zijn. Daarbij wordt gekozen voor een omnichannel aanwezigheid in zeven winkels in combinatie met een gloednieuwe webshop (www.brooklyn.be). Dit nieuwe winkelconcept wordt nu ook voor het eerst gelanceerd in Brooklyn Roeselare. “We willen nog méér klantgericht werken, waarbij we volop inzetten op de beleving én waarbij we offline en online optimaal op elkaar afstemmen”, heet het in de visie van zaakvoerder Ubbe Descamps.

Bijzonder concept

Om dat concept en de renovatie op het terrein te realiseren deed Descamps beroep op FIVE AM, dat gespecialiseerd is in maatwerk en al heel wat internationale prijzen won. FIVE AM, uit Kortrijk, is de studio van Mathieu Bellens en Olivier Caluwier. “We bouwden de winkel op zoals je een stad opbouwt”, zegt het duo. We voorzagen open ruimtes, pleinen als het ware die het hart van de winkel vormen, kleine intieme hoekjes en verschillende ‘wijken’. We lieten ook beduidend meer licht binnen. Tot nu zaten alle ramen verstopt achter de rekken. We zorgen ook voor een vlotte circulatie binnen de winkel, opnieuw net zoals een stad vraagt.”

Ubbe Descamps wil op termijn het concept van Brooklyn Roeselare ook uitrollen in de zes andere winkels. “We willen nu eerst in Roeselare het nieuwe concept uittesten, evalueren en waar nodig bijsturen”, aldus de zaakvoerder. “Belangrijk hierbij is dat we vooral luisteren naar de reactie van de klant en onze mensen die ermee werken. Zij zullen de verbeteringspunten het snelst in beeld brengen.”