Stel: je bent afgestudeerd als architectuurstudent, je hebt iets met strikjes, maar zelfs in een stad als Gent, toch een modestad, kan je maar je gading niet vinden. Te prijzig, te goedkoop, te grijzig, het was altijd iets. Dan maar zelfs een bedrijfje beginnen? Dat is exact het verhaal van Bow:Time, de start-up van Kortrijkzaan Nicola De Groote en Izegemnaar Artuur Coffez. Eén iets weten ze zeker: de strik is weer hot als herontdekt mode accessoir.
Het ondernemerschap zat hen toch een beetje in het bloed. Met hulp van de familie en met wat spaargeld opzij besliste het youngsters duo enkele maanden terug de grote sprong naar het zelfstandig ondernemerschap te zetten. Bow:Time biedt een gevarieerde collectie strikken: van velours en satijn tot unieke, zelf ontworpen prints die “doen scoren” om het met de woorden van de jonge ondernemers te zeggen. “Momenteel is het nog uitsluitend een webwinkel, maar we proberen ons aanbod ook te lanceren in de klassieke retail,” zegt Nicola De Groote. “Wij hebben de strikken zelf ontworpen, en deze worden in België met de hand gestikt. Momenteel hebben wij vooral particulieren als klant, maar in de horeca hebben wij al ook enkele bestellingen gehad. De eerste voorraad van 320 exemplaren (20 strikken per 16 modellen) slinkt, en nu gaan we onverminderd door.” (KC)