Knack Roeselare

Boek vertelt het verhaal van ‘volleybalbedrijf’ Knack Roeselare

ROESELARE - Ook een professionele sportclub is een bedrijf en moet dus innovatief zijn, doelstellingen halen, een HR-strategie volgen, marketing gericht denken en wat al niet meer. Knack Volley Roeselare mag als voorbeeld dienen, inmiddels al zestig jaar lang. Recent mocht Rik De Nolf, het boegbeeld van Roularta, het eerste boek over 60 jaar Knack Volley Roeselare in ontvangst nemen.

Het fraai geïllustreerde werk dat dartelt door zes decennia professioneel sportplezier kwam tot stand in samenwerking met modeluitgeverij Bibliodroom. Uniek is dat het ook via QR-codes interactief wordt gemaakt voor de lezer. Het boek belicht in de eerste plaats alle sportieve hoogtepunten aan de hand van een hele reeks sprekende getuigenissen. Maar hoe leidt je een sportbedrijf en wat zijn de grote uitdagingen?

De huidige voorzitter van de club, Rik Vervisch, formuleert in het boek zijn visie op de bedrijfskant. “Ik komt uit een commerciële werkomgeving en weet dat de klassieke sponsoring onder druk staat”, aldus de analyse van Vervisch. “Je moet je partners een meerwaarde kunnen bieden. Daarin hebben we al een reeks mooie stappen gezet. Zo hadden we een event voor 400 medewerkers van Beobank waarbij ons team voor de gelegenheid in de kleuren van de bank speelde. Ook Knack Connect is zo’n initiatief. We creëren er een community van ondernemers, professionals en zakenmensen die zelfs helemaal niets met volleybal moeten te maken hebben. Zo gingen we bijvoorbeeld met hen op bezoek naar het Europees Parlement in Straatsburg. Op die manier willen we Knack Volley inbedden in de West-Vlaamse ondernemerswereld. Met die en een reeks andere sportieve initiatieven die gestoeld zijn op samenwerking, proberen we Knack Volley te wapenen voor de komende 60 jaar.”

info: Het boek is verkrijgbaar via Knack Volley Roeselare aan de prijs van 39,95 euro en is te bestellen via deze link: https://shop.knackvolley.be/product/boek-60-jaar-knack-volley-roeselare/