In Lo-Reninge, op de hoofdzetel van voedingsbedrijf Jules Destrooper, werd de 150.000ste bezoeker -een dame- van het bedrijfsmuseum/bezoekerscentrum welkom geheten en met een passend cadeau in huis gehaald. CEO Emmanuel Blomme nam de honneurs waar, overhandigde de bloemen en een pakket vol lekkernijen. Het bezoekerscentrum bestaat vijf jaar en was een idee en concept van de vorige eigenaar en CEO, Peter Destrooper. Koning Albert II en toenmalig gouverneur Paul Breyne kwamen het bezoekerscentrum openen in juni 2011.
In het centrum, inmiddels een echte toeristische trekpleister, wordt de geschiedenis verteld van de firma Jules Destrooper die een traditie heeft die teruggaat tot in 1886. De rode draad door het museum gaat over passie, entrepeneurship, kwaliteit, authenticiteit en natuurlijke ingrediënten. In die zin is de firma altijd haar credo’s trouw gebleven. In april 2015 werd de familie Vandermarliere (Guido Vandermarliere) eigenaar van het bedrijf. Toen Jules Destrooper in 1886 zijn gelijknamige Biscuiterie oprichtte, zal hij nooit vermoed hebben dat precies 130 jaar later fijnproevers in meer dan 75 landen de West-Vlaamse koekjes weten te appreciëren. (KC)