Belberry, het Kortrijkse bedrijf van Thierry Vandererfven, geeft er opnieuw een lap op. Dit keer wordt 2,5 miljoen euro bovengehaald voor de uitbreiding van de productiecapaciteit. Belberry is vooral bekend van zijn state of the art luxeconfituren in wel veertig verschillende soorten, maar ook van een reeks aanverwante producten die zowel Belgische als buitenlandse consumenten danig weten te charmeren. Vanuit Kortrijk vertrekt het lekkers naar circa veertig landen in de wereld.
De investering van honderd miljoen oude Belgische franken is vooral bedoeld voor de aankoop van nieuwe lijnen. De enorme vraag vanuit de markt spoort de Kortrijkse ondernemer aan tot actie. Vandaag worden er in Kortrijk zo’n 2 miljoen potjes confituur per jaar gevuld. Die capaciteit zal nu zowat verdubbelen, gespreid over een periode van vijf jaar tijd.
Thierry Vandererfven is precies tien jaar geleden gestart met Belberry en hij zag zijn kmo alleen maar groeien. Het aanbod is vooral bestemd voor delicatessenzaken enerzijds en voor de klassieke retail anderzijds. Ook vijfsterrenhotels overal ter wereld nemen het aanbod gretig af. Naar de toekomst toe sluit Thierry Vandererfven een overname zeker niet uit. (KC)