Bekaert Textiles neemt DesleeClama over

DSC_4451

Bekaert Textiles en DesleeClama hebben een overeenkomst bereikt waarbij eerstgenoemde groep uit Waregem zijn tegenspeler DesleeClama uit Zonnebeke overneemt. De ambities van deze West-Vlaamse tandem zijn niet min: zonder meer wereldleider worden inzake productie en verkoop van matrasstoffen. Deze deal vormt zowel een strategische als een culturele fit omdat beide bedrijven een ambitieuze groeistrategie volgen en zeer compatibel en complementair zijn. Door hun sterktes samen te brengen zal er een klantgericht bedrijf ontstaan met een unieke globale reikwijdte, snellere levertijden en een uitgebreide productenportefeuille. Het afronden van deze transactie is onderworpen aan de gebruikelijke goedkeuring van de concurrentie-autoriteiten.
De deal tussen Bekaert Textiles en DesleeClama past binnen hun groeistrategieën en is een antwoord op belangrijke marktopportuniteiten, aangewakkerd door het toegenomen bewustzijn over het belang van slaap en de versnelde groei in de wereldwijde matrassenmarkt.
Naast een grote strategische en economische opportuniteit is deze deal een culturele fit tussen twee bedrijven die dezelfde achtergrond, gelijkaardige waarden en een rijke traditie delen. Beiden hebben succesvol hun business kunnen uitbreiden met verkoop van hun producten in meer dan honderd landen en productie in negentien verschillende locaties op alle continenten. “Deze transactie is de verwezenlijking van een jarenlange ambitie,” zegt Dirk Vandeplancke, CEO van Bekaert Textiles. “We vonden snel een gemeenschappelijk draagvlak en ik ben dan ook blij dat zowel Jos als Hans zich engageren om als lid van het managementteam van BekaertDeslee Textiles samen onze toekomst vorm te geven.”
“BekaertDeslee Textiles is het juiste industriële project dat versnelde groei zal opleveren voor de gezamenlijke organisatie”, zegt Jos Deslee, co-CEO van DesleeClama. Co-CEO Hans Dewaele voegt hieraan toe: “We hebben elk onze eigen onderscheiden design-handtekening op vlak van productontwikkeling en innovatie. We willen absoluut dezelfde waarde blijven bieden die onze klanten ertoe heeft aangezet om voor ons allebei te kiezen.” (KC)