tx2xu35n-2

Bedrijven Contactdagen mikken op 15.000 bezoekers

De tweejaarlijkse beurs “Bedrijven Contactdagen” in Kortrijk Xpo is straks (9 en 10 december) aan zijn vijftiende editie toe. Het centrale thema is “cocreatie”. Op het openingsevent op zullen Wasbar en Jaguar, geen evidente combinatie, getuigen over hun merkwaardig out-of-the-box verhaal.

De “Bedrijven Contactdagen” zijn editie na editie blijven groeien. De beurs biedt een evenwichtig aanbod tussen industrie, bouw, transport, retail en dienstverlening. Zowel multinationals als KMO’S en eenmanszaken hebben er hun plaats. Kenmerkend is dat niet enkel bedrijven uit West- Vlaanderen op het gebeuren afkomen, maar ook uit Oost-Vlaanderen, Henegouwen en Noord-Frankrijk. Onder het motto “effectief en efficiënt zaken doen met je buur” stimuleert de beurs zo de economische boost binnen deze regio.

In 2013 telde de beurs 586 exposanten en om en bij de 13.000 bezoekers. Volgens Pieter Desmet van Kortrijk Xpo belooft de nieuwe editie alweer meer. “Nu klokken we af op iets meer dan 600 exposanten en zullen we naar verwachting 15.000 bezoekers tellen,” aldus Desmet die alleen voor snelle beslissers nog enkele standplaatsen vrij heeft.” Begin januari was de beurs al voor 75 procent uitverkocht.

De Bedrijven Contactdagen, een organisatie van Kortrijk Xpo en Voka West-Vlaanderen, willen in een informele sfeer zoveel mogelijk mensen uit de Zuid West-Vlaamse ondernemerswereld samen brengen om ze onderling aan te zetten tot tot business doen, zeker nu de economie in een positieve flow zit. Uit de nieuwste Voka-enquête bij 1.100 bedrijven blijkt dat het aantal bedrijven dat aanwervingen en investeringen plant is de afgelopen maanden is sterk toegenomen. (KC)

 

tx2xu35n