OOSTENDE – Zeven maal opeenvolgend kampioen van België worden, en tussendoor ook zes Bekeroverwinningen meepikken. Basketbalclub BC Oostende zorgde voor een unicum in de sportgeschiedenis en in alle voetbaldrukte raakt dat een beetje vergeten. Het sportieve succes van BC Oostende wordt mee mogelijk gemaakt door het West-Vlaamse bedrijfsleven, weet commercieel directeur Vanessa Flamez.
De succesvolle play off campagne van BC Oostende was niet alleen een sportieve voltreffer. Net zoals de spelers hard werken, werd ook achter de commerciële schermen veel energie besteed. Geen enkel bedrijf kan nog zonder een uitgekiende marketing campagne en ook bij BC Oostende hadden ze dat goed begrepen. Met als resultaat: een doorgedreven en bedachtzaam opgezette actie rond de noemer #7forhistory in combinatie met een aantal sterrenchefs die de gasten, vooral uit de bedrijfswereld, danig culinair verwenden. “Zeven Michelinsterren samen -een knipoog ook naar de zeven titels op rij- miste zijn effect niet”, aldus Vanessa Flamez. “De meesterchefs in kwestie kwamen van Vrijmoed**, La Durée**, Carcasse* en Boury**. Tijdens de finals hadden we respectievelijke 250 en 300 couverts en met respectievelijk kwart- en semifinals telkens 150 couverts.”
Tijdens de thuiswedstrijden van de play offs tekenden heel wat delegaties van West-Vlaamse bedrijven present. Onder hen Verstraete uit Jabbeke, C-Power uit Oostende, Defrancq Dak & Gevel uit Roeselare, Aqtor uit Oostakker, De Gelukkige Haard uit Oostende, Savaco uit Kortrijk, Omnilevel uit Wetteren, enzovoort. Projectontwikkelaar en bouwheer Burco Coast die appartementen bouwt in en rond de Baelskaai in Oostende was wedstrijdsponsor op de kampioenenmatch. “Meer dan anders waren er het hele seizoen door ook erg veel nieuwe en occasionele VIP-bezoekers van diverse bedrijven, en dit niet alleen uit West-Vlaanderen maar ook uit andere provincies”, aldus nog Vanessa Flamez.
Buitengewone beleving
Een wedstrijd bijwonen van pakweg Club Brugge is zeker een buitengewone beleving, maar een match van BC Oostende is dat evenzeer. Commercieel directeur Vanessa Flamez: “Voor bedrijven kunnen wij altijd iets bijzonders tegen zéér democratische prijzen. Basketbal wordt vrij intens beleefd (er gebeurt in tegenstelling tot voetbal altijd wat) en met onze club proberen we permanent te ontvangen in stijl, voor tijdens en na de wedstrijd. Deze consistente aanpak helpt om vertrouwen te winnen. Op die manier staat BC Oostende garant voor een unieke VIP-formule in een mooi kader gecombineerd met topsport. Kortom, sports, business and pleasure, always in style.”
Tijdens de play off campagne kon BC Oostende ook rekenen op een tijdelijke shirtpsonsor, dankzij Beobank. Voor volgend seizoen (“We willen een nog beter team in lijn brengen”, aldus voorzitter Johan Verborgh) wordt onderhandeld met een kandidaat hoofdsponsor. Eén iets is zeker: West-Vlaamse bedrijven die hun eigen successen willen associëren met de sportieve successen van een topclub in België en zelfs Europa, kunnen met BC Oostende nooit missen.
Info:
Aanvragen voor sponsoring, hospitality of visibility kunnen vrijblijvend overgemaakt worden via vflamez@bcoostende.com. Gewoon doen zouden we zeggen.