De Prinses op het Witte Paard. Zo luidt de titel van een boek dat marketeer Kurt Ostyn geschreven heeft in samenwerking met Bruno Descamps, CEO van parketspecialist Lamett uit Deerlijk. Schrijver Ostyn staat stil bij een merkwaardig fenomeen: een goed onderbouwde en creatieve marketingcampagne kan een enorme boost betekenen voor de verkoop. Dat is exact wat er gebeurd is bij Lamett, dat in 2013 en campagne bouwde rond de slogan “”Floors and Female”. Twee jaar later blijkt dat de omzet met tachtig procent gestegen is.
Ostyn gaat in zijn werk ook dieper in op het waarom van die sterke groei. Volgens hem is de vervrouwelijking van de maatschappij een feit en heeft het monopolie van het mannelijk denken heel wat maatschappelijke en economische strubbelingen met zich meegebracht. De titel van het boek verwijst uiteraard naar die stelling. Bruno Descamps van Lamett is tevreden met het resultaat. “Hoe kan je beter je visie en overtuiging overbrengen dan via een boek?”, aldus de bedrijfsleider. (KC)