Beaulieu International Group (BIG) pakt dezer dagen langs de E17 autosnelweg uit met een levensgrote en 150 vierkante meter grote driekleurige vlag, als steunbetuiging aan de Rode Duivels. De tienduizenden Belgen die de komende dagen naar Frankrijk afreizen richting EK, krijgen op die manier een soort van rode loper uitgerold en vooral veel sympathie. Met de hastag direction france moedigt BIG gelijktijdig ook andere West-Vlaamse bedrijven langs dezelfde E17 aan om ook de Belgische driekleur uit te hangen. Onder meer Thermote & Vanhalst en Lamett zijn meteen op de oproep ingegaan.
De indrukwekkende Belgische vlag van BIG is een product uit eigen huis. De driekleur is gemaakt uit naaldvilt, één van de vele producten waarmee de textielgroep succesrijk is in de wereld. Werknemers van Beaulieu hebben de vlag in elkaar geknutseld. Op de vlag zal doorheen de EK-campagne steeds een nieuwe boodschap komen te staan, naarmate de Belgen groeien in het tornooi. De eerste dagen luidde de boodschap “BIG Luck!”. BIG wil de eigen werknemers die geen ticket konden bemachtigen voor het EK, toch een “EK-gevoel” geven. Op de vijf sites toert een mobiel frietkot rond om de medewerkers alsnog in de juiste ambiance te brengen. De werknemers worden ook uitgenodigd om een tweet de wereld in te sturen met hun allergroenste lach. Een campagne met een knipoog naar het hoogtechnologische kunstgras dat Beaulieu in eigen huis maakt en ook al heel wat voetbalvelden maar ook interieurs siert. (KC)