Terwijl bijna naamgenoot Bart Buysse, CEO van Fevia (de Federatie van de Belgische voedingsindustrie), de voorbije weken drastische prijsstijgingen in de horeca aankondigde, maakt IzyCoffee van de gelegenheid gebruik om in hun ‘survival of the kindest‘-mentaliteit kwaliteitskoffie nog toegankelijker voor de grote massa te maken. Op de nieuwe IzyCoffee zomerkaart valt direct op dat een tiental producten met 1 euro dalen in prijs.
Dit alles gaat door op een moment waarop alle grondstof-prijzen voor die producten enorm stijgen. “We willen er ook zijn voor de mensen die het door stijgende energie-prijzen moeilijker krijgen om de stad in te trekken”, beweert Buyse. “We hebben reeds onze IzyCoffee loyalty card, waarmee klanten steeds 20% korting krijgen. Met deze extra-prijsdalingen op de zomerkaart worden we nog voordeliger en willen we iedereen steunen. Tijdens corona hebben we getoond dat de ‘survival of the fittest‘-filosofie in ons DNA zit. Het constant omschakelen van 100% take-away naar terug verkopen met consumptie in de koffieshop heeft niet slecht gewerkt voor ons. We hebben aangetoond dat we ons heel snel en agiel aan wisselende omstandigheden kunnen aanpassen, wat goed is. We verliezen deze kwaliteit zeker niet in de toekomst, het zal ook nog nodig zijn. Maar we willen meer. We willen ook de meest menslievende van alle foodservice concepten zijn.”
IzyCoffee heeft de ambitie om van de huidige tien shops apas door te groeien naar liefst vijftig shops, waarbij ook duurzaamheid hoog in het vaandel staat.