Barco on tour

Barco reisde Europa af met ‘veni-vidi-vici’ concept

KORTRIJK – Vakantiemaanden zijn ideaal om te ontstressen. Of om te prospecteren richting nieuwe businessopportuniteiten. Barco koos alvast voor dat laatste met een Barco on Tour event doorheen alle uithoeken van Europa. Een gesmaakte demoshow op wielen. 

Niets is toeval. Als Barco fraaie resultaten kan voorleggen, heeft dat een oorzaak. Of beter: meerdere oorzaken. Beheer als een goed huisvader, innovatie, een voorbeeldig HR-beleid: het hoort er allemaal bij. Finaal is er ook een principe dat soms nog wel eens vergeten wordt. Zoals een Amerikaanse goeroe ooit zei: “Don’t satisfy the customer, but delight the customer.” Meer dan een nuance verschil, kan het een wereld van verschil betekenen.

Dat moeten ze ook bij Barco gedacht hebben. Sowieso al een wereldspeler, maar soms doe je er goed aan niet op de klant te wachten maar zelf naar de klant of de potentiële klant toe te gaan. Dat was exact wat het Kortrijkse technologiebedrijf voor ogen had met zijn Barco on Tour. Alle technologische hoogstandjes inzake visuele communicatie en projectie werden daarbij voorgesteld. Barco on Tour was goed voor 50 stops over heel Europa waarbij liefst 2.500 professionals werden ontmoet. De reis ging van het hoge noorden naar het diepe zuiden zonder de buurlanden en Oost-Europa te vergeten. Met als resultaat op de eindbalans: veni, vidi, vici. Ik kwam, ik zag en ik won.