ostenders-500×500

AZ Damiaan (Oostende) tekent voor eigen versie van Grey’s Anatomy

OOSTENDE – AZ Damiaan lanceert Ostenders, een mini-serie waarin de eigen medewerkers de hoofdrol spelen. In zijn eigen versie van Grey’s Anatomy zet het Oostendse ziekenhuis al zijn troeven als werkgever in de kijker. Zo hoopt het op een originele manier nieuwe collega’s aan te trekken. Een best originele HR-campagne.

Nog nooit eerder waren er zoveel Belgen aan het werk als vandaag. Dat is goed nieuws, maar tegelijkertijd ook een uitdaging voor bedrijven en organisaties. Om het juiste talent te vinden, moet je opvallen. Met Ostenders gaat AZ Damiaan voor een creatieve aanpak. “De mini-serie is een unieke manier om de collegiale sfeer in ons vernieuwde ziekenhuis aan iedereen te tonen, » zegt Nathalie Vanlerberghe van de dienst Human Resources aan het blad Pub. 

Ostenders heeft alles wat een goede ziekenhuisserie nodig heeft: romantiek, spanning, emotie en ferme cliffhangers. We volgen het liefdesavontuur van ICT’er Antoon die z’n vriendin en apotheekassistente Joyce ten huwelijk wil vragen. Dat lukt natuurlijk niet zonder slag of stoot. Gelukkig krijgt hij de hulp van zo’n 50 collega’s, die elk schitteren in hun eigen rol. “Zes afleveringen lang volgen we Antoon doorheen het hele ziekenhuis”, zegt Vanlerberghe nog. “Zo tonen we welke soort jobs er bij ons allemaal zijn. We zoeken namelijk niet alleen verpleegkundigen, maar bijvoorbeeld ook IT-profielen of mensen voor de schoonmaak- en keukenploeg.”

Ostenders is een samenwerking tussen het creatieve Brugse communicatiebureau d-artagnan en het Antwerpse productiehuis Geronimo. De serie is sinds woensdag 16 januari wekelijks te volgen op de Facebookpagina van AZ Damiaan en via www.ostenders.be