De Lynx-R-1 is een nieuw en Europees XR-device voor zowel entertainment als professioneel gebruik. In de entertainment markt wordt hij gelanceerd met een nieuwe generatie games, die de volle power van de mixed reality zal gebruiken met een naadloze overgang tussen AR (augmented reailty) en VR (virtual reality). Daarnaast heeft de Lynx R-1 draadloze streaming, multiplayer en is hij zowel binnens- en buitenshuis bruikbaar. Maar dat is slechts 1 deel van het gebruik.
De Lynx R-1 is er ook voor de onderwijs- en professionele markt. Het device brengt de mixed reality binnen ieders mogelijkheden voor elke industrie: remote assistance, begeleide instructies, operaties op afstand of onderwijs, kortom voor elke opleiding en training. Technisch gesproken en ook qua prijs zou de Lynx R-1 tot het beste behoren wat er op de markt verkrijgbaar is, zo liet Lynx weten.
The next big thing
Gezien Lynx Mixed Reality een Europees gebaseerd bedrijf is, met een sterke klemtoon naar de Europese markt, geloven ze bij Lynx heel sterk dat het recht op privacy van de gebruiker in de kern van de XR moet worden opgenomen. In tegenstelling tot de net gelanceerde Meta Quest Pro (Meta / Facebook) of de Pico (van Bytedance en dus Tiktok) is er bovendien geen enkele connectie met sociale media. Maar ook de hosting wordt slim niet gedaan bij Lynx zelf. De content-creator kiest zelf waar hij zijn data wil opslaan. De gebruiker blijft zo ook te allen tijde eigenaar van zijn data.
Signpost, het bedrijf van CEO Arne Vandendriessche, wil garen spinnen uit dit nieuwste product. Daarom ging het bedrijf meteen een exclusieve distributie overeenkomst aan met Lynx voor EdTech. Daar bovenop komt ook een service overeenkomst voor het onderhoud van de schooltoestellen.
De bedrijven van de Signpost Groep kennen de markt van het onderwijs zeer goed en weten welke gevoeligheden op dat gebied spelen. “XR wordt the next best thing in het onderwijs” zegt Arne Vandendriessche, CEO van de Signpost groep. “We zien en horen dat in de contacten met de scholen en we zien ook de aanbestedingen die de overheid in dat verband lanceert. Signpost wil hier dus sterk op inzetten en een keuze voor het beste wat de markt te bieden heeft, was logisch. Lynx is dus de evidente partner.”