D’M&S en Earnieland zijn geen onbekenden voor elkaar. In 2014 was de communicatiegroep uit Brugge als incubator de drijvende kracht bij de opstart van de online shopping community. Het fideliseringsplatform van Steven Spillebeen is gebaseerd op een affiliate-marketingmodel: consumenten die winkelen in de webshops van de aangesloten partners (Bol.com, Amazon, Booking.com,…) worden in cash beloond. Earnieland is dus een soort digitale klantenkaart.
Om het platform meer slagkracht te geven en internationaal uit te bouwen, verkoopt oprichter Steven Spillebeen zijn aandelen aan D’M&S. Bert Clybouw, van Libaro, blijft het dagelijks bestuur van Earnieland waarnemen.
De toekomst van internetbedrijven
Dat D’M&S investeert in internetbedrijven is niet nieuw. Zo participeert de groep sinds kort ook in Influencernetwork.be. Dat online platform brengt honderden influencers uit België en Nederland rechtstreeks in contact met bedrijven. Om de groei te stimuleren en eigen klanten een extra service aan te reiken, neemt D’M&S een meerderheidsparticipatie in Influencernetwork.be.
Arne Dacquin, CEO van het gereputeerde Brugse communicatiebureau D’M&S, steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken. “Als meerderheidsaandeelhouder zullen we Earnieland en Influencernetwork.be de gepaste ondersteuning en omkadering bieden om zich internationaal verder op de kaart te zetten”, zegt Dacquin. “Tegelijk halen we zelf een pak digitale kennis binnen. Voor klanten die hun customer loyalty en community building via e-commerce willen optimaliseren, is Earnieland een ideaal platform. Influencernetwork.be heeft dan weer een grote expertise op vlak van influencer marketing. Als onafhankelijke partner kan D’M&S daar alleen maar voordeel uithalen en ons eigen digitale dienstenaanbod versterken.”