KORTRIJK – De Kortrijkse youngster Aline Vandecasteele, die de voorbije jaren met haar eventdesign en daarbij aansluitend productiebedrijf Another A Story al een deel van de Londense scene wist te veroveren, heeft nieuwe ambities. Bedoeling is om uiterlijk 2021, bijkomende filialen te openen in wereldsteden als New York en Parijs. Another A Story organiseert à la carte events voor luxury brands only en mag grote namen zoals Dior of Louboutin tot zijn klantenkring rekenen.
“We zijn pre corona heel snel gegroeid en hebben zopas een supermooi nieuw bureau geopend in een oud kerkje in hartje Notting Hill op Portobello Road, een unieke locatie in Londen”, vertelt Aline Vandecasteele. “Nu is het een challenging periode maar we hebben goede hoop om er weer helemaal in te vliegen in 2021. Momenteel doen we veel online events, masterclasses, digital games om producten te lanceren, enzovoort. Kortom: we proberen continu onszelf heruit te vinden. We proberen ook van deze komkommer tijd gebruik te maken om na te denken over een lange termijn visie: hoe profileren we ons bureau, hoe kunnen we meer involved zijn met charity projecten, sustainable zijn en hoe kunnen we ook kleinere en lokale leveranciers een plaats geven in ons verhaal in plaats van bijvoorbeeld altijd beroep te doen op Amazon?”
Ambitie te koop
Aline Vandecasteele bruist ook in coronatijden niet alleen van de ideeën, maar ook de ambities blijven intact. “We hebben besloten om Another A Story USA in New York en Another A Story France in Parijs te openen omdat we vaak vraag hebben van klanten”, aldus Aline. “Voor ons is het heel belangrijk om ter plaatse aanwezig te zijn, dicht bij de klant. Er is ook nog een andere goede reden: we willen toekomstgericht en sustainable werken en zo onze overzeese reizen proberen te beperken. Mijn groeistrategie komt erop neer dat we niet meer mensen in London hebben maar kleinere teams in grootsteden op poten willen zetten. Die nieuwe mensen zal ik opleiden en onze passie doorgegeven. De creative sign off zal wel nog steeds door mij gebeuren. Op nog langere termijn wil ik dit verhaal ook nog overdoen in China. Ik denk immers dat daar de toekomst zal zijn voor de lancering van luxury brands. China is quasi het enige land ter wereld waar de luxury market nog op volle toeren draait, ook in coronatijden. Herinner u de berichtgeving uit Guangzhou: de eerste dag na de opening van de Hermes store werd een verkoop geregistreerd van 2,7 miljoen euro. Wij hebben er alvast zin in, zitten boordevol energie en hebben goede hoop op de toekomst.”
De uit Kortrijk afkomstige Aline Vandecasteele had een ondernemersdroom, trok er mee naar de Londense City en is er op zelfstandige basis en in no time opgeklommen tot een hele dame. Aline is de dochter van Yves Vandecasteele die ook bijzonder succesrijk is met zijn ‘vlasbedrijf’ Castellins (productie en trading van vlasvezels).
info: https://vimeo.com/426951398