Agristo viert dertigste verjaardag met nieuwe huisstijl

Agristo Rebranding vrieshuis 2Het Harelbeekse succesbedrijf Agristo, actief in de voeding, is voortdurend bezig met vernieuwing, verbetering en optimalisering. Dat geldt niet alleen voor de productie, de kwaliteitseisen, het milieu en onze klantenservice. Rond deze tijd wordt ook een total nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Dit jaar bestaat Agristo dertig jaar, en daar past dus een nieuwe stijl bij. De sterke firmanaam werd behouden, maar het logo onderging een metamorfose. In 1986 is Agristo gestart met de productie van diepgevroren frieten. Anno 2016 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldspeler in de productie van diepgevroren aardappelproducten en -specialiteiten voor de private label en foodservice markt. Agristo groeide op dertig jaar tijd uit van een bedrijf met een handvol mensen tot vandaag 450 medewerkers. “Ons logo dekte de lading niet langer,” aldus woordvoerder Anneke Vanfleteren. “De A refereerde immers naar de frietjes. Daarom hebben we achter de schermen gewerkt aan een nieuwe huisstijl. Zo beklemtonen we enerzijds de groei en het brede aanbod van Agristo, anderzijds de samenwerking binnen en met ons bedrijf.” “Je moet als organisatie voortdurend in beweging blijven en vernieuwen, dat geldt dus ook voor ons,” aldus Filip Wallays, sales director. “Natuurlijk draait het bij ons in de eerste plaats om onze producten, de klanten, leveranciers en medewerkers, maar zaken als een nieuw logo, huisstijl, website en imago zijn ook heel belangrijk. We willen helder en transparant zijn in de communicatie naar al onze stakeholders.”

Het nieuwe logo en de baseline weerspiegelen het huidige Agristo. Het nieuwe, rondere lettertype, de dynamiek van de warme kleuren, de knipoog naar de aardappel, het komt allemaal terug in de nieuwe huisstijl. De baseline benadrukt dan weer de samenwerking tussen de bedrijven en het creëren van eenheid. “Onze sterkte zit in onze medewerkers, die samen aan hetzelfde zeel trekken en in de liefde voor ons basisproduct,” aldus nog Wallays. “De gedachte achter de nieuwe website is dat geïnteresseerden in onze producten, ons bedrijf of onze vacatures snel en eenvoudig de informatie vinden die zij zoeken. Naast het logo werd ook nieuw materiaal ontwikkeld zoals briefpapier, facturen, promotiemateriaal en de belettering op onze gebouwen. Een nieuwe folder komt eraan en ook de trailers en vrachtwagens worden in een nieuw kleedje gestoken. Wij zijn trots op het resultaat. Met deze frisse en moderne huisstijl zijn wij klaar voor de toekomst.” (KC)