John Calemeyn leerde het klappen van de zweep bij de bekende Waregemse autogroep Ghistelinck waar hij jaren aan de slag was en waar hij ook steeds hoger klom op de ladder. Hij was, zoals dat heet, een geboren verkoper met een netwerk om u tegen te zeggen. Tot de wegen van Ghistelinck en Calemeyn uit elkaar liepen.
Toen besloot hij, na de periode Ghistelinck, een vijftal jaren terug om zijn eigen weg te gaan, gedreven als hij was. Hij bleef trouw aan de sector die hij het best kende: de wereld van de automobiel. Bij zijn stap naar zelfstandigheid viel één zaak op: hij borrelde van de ideeën en toonde zich ook bijzonder ambitieus. Zo lanceerde hij met TuuTuut een digitaal platform voor aan- en verkoop van auto’s. Hij stapte ook in een old timer verhaal. Bij de onafhankelijke Kortrijkse autogroep Leie Mobility Group, het bedrijf van eigenaars Laurent en Geert Vanneste, was hij tijdelijk aan de slag op directieniveau, maar daar kwam het ook tot een breuk.
Toen de coronacrisis uitbrak, en de autohandel in eerste instantie zwaar werd getroffen, toonde Calemeyn zich via Made in West-Vlaanderen een vurige pleitbezorger van de autosector en ook een groot optimist over de toekomst.
Hij laat twee tienerkinderen na.