BRUGGE – Bij bijna 9 op 10 werkgevers gaat de jaarwisseling gepaard met een nieuwjaarsfeest. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstengroep ADMB bij klanten. “In tijden van telewerk blijft contact tussen collega’s ontzettend belangrijk en ook om medewerkers te motiveren én te behouden, spelen personeelsevenementen hun rol,” vertelt woordvoerder Martijn Vanhinsberg.
Martijn Vanhinsberg, woordvoerder Groep ADMB, is duidelijk in zijn betoog: “Werkgevers vinden het belangrijk dat collega’s samenkomen en contact houden. Dat is niet onlogisch. Alsmaar vaker werken mensen op flexibele basis of van thuis uit. Personeelsfeesten zoals een nieuwjaarsfeest vormen dan de uitgelezen kans om aan teambuilding te doen en bij te dragen tot een goede werksfeer. Die positieve sfeer zorgt dan weer dat medewerkers gemotiveerd zijn – én dat ook blijven – waardoor er minder kans is op personeelsverloop. Nog opvallend: we zien dat bijna alle werkgevers alcohol serveren.Toch kunnen werkgevers ook gerust non-alcoholische dranken promoten. Wanneer we hen vroegen welke non-alcoholische drankjes ze aanbieden, kwamen vooral water, frisdrank, koffie en thee naar boven. Slechts enkele werkgevers schenken ook alcoholvrij bier of mocktails.”
1.450 ADMB-medewerkers ondersteunen dagelijks het personeelsbeleid van vele tienduizenden ondernemers en organisaties. “Aan deze klanten bieden we op elk moment het gepaste HR-dienstenpakket: van opstart tot loonadministratie, van rekrutering tot preventie, van kinderbijslag over verzekeringen tot HR-advies”, aldus Vanhinsberg. “In dialoog met onze klanten pakken we hun HR-uitdagingen aan van vandaag en morgen. Zo bouwen we mee aan een samenleving die zinvol onderneemt.”