The Belgian Chocolate House heeft de Mercuriusprijs gewonnen, goed voor de titel van winkelconcept van het jaar. Met vijf winkels van de keten op Brussels Airport is Zaventem volgens Comeos het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld.
De Mercuriusprijs is de oudste en meest prestigieuze prijs in de handel. De wedstrijd wordt georganiseerd door Comeos, de federatie voor de Belgische handel en diensten.
“The Belgian Chocolate house is Belgisch ondernemerschap op zijn best”, zegt juryvoorzitter Claude Boffa. “De topmerken uit de chocoladewereld werden verzameld in een concept dat helemaal klopt en aanslaat.”
“Het concept focust op een specifieke doelgroep: toeristen. Zowel de pricing als de service spelen hierop in. Het is een winkelconcept waarvan we hopen dat het binnenkort in elke grote luchthaven en treinstation prominent aanwezig is.”
De winkels van de keten zijn strategisch gelegen. Zoals op Brussels Airport in Zaventem, waar er vijf zijn. Brussels Airport is daarmee volgens Comeos het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld, met meer dan 800 ton per jaar. Er wordt twee ton chocolade per dag en anderhalve kilogram per minuut verkocht.
Ook in Brussel Zuid en Luxemburg opende de keten winkels. De tweede en derde plaats gingen naar Media Markt en Atelier Veritas.